• Äldre 11 Feb 13:03
    3226 visningar
    3 svar
    3
    3226

    Östra eller västra Karibien? ?

    Jag och min blivande man planerar en Karibien kryssning i bröllopsresa....nu är frågan om Västra eller östra sidan?

    östra kryssning:

    Miami Florida

    San Juan, Puerto Rico

    Philipsburg, St.Maarten

    Basseterre, St.Kitts

    Miami, Florida

    Västra Karibien

    Miami, Florida

    Cozumel, Mexico

    George Town, Grand Cayman

    Falmouth, Jamaica

    Labadee, Hispaniola

    Miami Florida

    Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Östra eller västra Karibien? ?
  • Äldre 11 Feb 13:14
    #1

    Jag och min sambo reste till St Maarten för lite mer än 1 år sedan och bodde 2 veckor i Philipsburg. Vi tyckte att ön och staden var härlig, speciellt på dagen då det var mycket liv och rörelse, det var nästan lite partystämning vissa dagar! Glad

    Stranden är lång och längs med den går en strandpromenad där i stort sett varje byggnad inhyser en restaurang eller ett hotell. Du kan hyra två solar med tillhörande parasoll, wifi och en "icebucket" med 5 drycker (läsk, öl eller drinkar) för ca 20 dollar. Ibland höll vissa mindre restauranger stängt om det bara kom in 1 fartyg men för det mesta låg 3-4 fartyg inne i hamnen.

    Vi funderar på att åka tillbaka till Karibien - men vart har vi inte bestämt! Glad

  • Äldre 11 Feb 13:20
    #2

    Vi ska ju bo på båten 7 nätter, och gör ju enbart dagliga stopp på öar...

  • Äldre 11 Feb 13:26
    #3
    miilo11 skrev 2016-02-11 13:20:35 följande:

    Vi ska ju bo på båten 7 nätter, och gör ju enbart dagliga stopp på öar...


    Så långt var jag med, men tänkte ändå att det kunde vara kul att ni fick veta vad ni skulle kunna förvänta er av Philipsburg? Om ni nu väljer den östra sidan och stannar till på St Maarten en dag.
Svar på tråden Östra eller västra Karibien? ?