Inlägg från: ejst |Visa alla inlägg
  • ejst

    Vill bara av Ovboka bröllopet å

    Förstår hur du känner! Ska också gifta mig i sommar och den evighetslånga checklistan inför bröllopet tar aldrig slut känns det som. Så himla många beslut som ska tas som jag inte orkar med. Har haft stresspåslag sen i somras av allt som ska fixas och det lär väl inte ta slut förrän dagen efter vigseln. Hör väl till saken att jag inte har någon nära vän som har gift sig som jag bara kan fråga "Hur gjorde du?". Det hade ju förenklat. Känns som att jag skulle behöva ta ledigt en månad för att kunna fokusera på allt som ska klaras av, men det går ju inte.

    Har också fått synpunkter på varför vi inte bjuder in andra gäster, ffa fler släktingar. Visst tänker jag, de kan ju få komma på vigseln, men jag vill inte festa med mina släktingar på kvällen. Men en sån inbjudan får man tydligen inte göra enligt min sambo. Jag umgås inte ofta med mina släktingar (och knappt min familj heller), så om de vill fira oss får de gärna komma på en separat lunch/middag nångång.
    Tänker också skippa brudtärnor eftersom jag inte har några jättebästisar och jag tycker inte mina tjejvänner platsar att stå där som brudtärnor.

    Men en bröllopsfixare har vi inte heller budget för. Allt som har ordet "bröllop" intill sig betyder ju nu-betalar-du-jättemycket-för-något-som-i-vanliga-fall-inte-är-dyrt.

Svar på tråden Vill bara av Ovboka bröllopet å