Inlägg från: Josefine90 |Visa alla inlägg
  • Josefine90

    Vilka ska vi bjuda?

    Vi ska gifta oss den fjärde juni och det är nu dags att skicka ut inbjudningskorten.

    Vi kommer har valt att inte ha så stort bröllop och kommer mest bjuda släktingar. Men vi ska bjuda några och här kommer problemet. Jag och två kompisar brukar träffas ihop och hitta på saker, den ena har jag gått med i samma klass ända från ettan till studenten, så vi har känt varandra i stort hela livet. Den andra kompisen har jag känt sen gymnasiet och har inte umgåtts med henne så mycket själv. Detta är en liten förklaring på hur väl jag känner dem.

    För nu är det som så att jag vill bjuda med den enes sambo, då min sambo tycker bra om honom och själv inte har så många kompisar. Men min andra kompis sambo tycker vi inte lika bra om och har inget gemensamt med.. Men kan man välja att bara bjuda den enes sambo?

    Vill inte att någon ska bli sur för att den inte blir bjuden, men jag vill inte ha den personen på mitt bröllop, eller ska man välja att inte bjuda någon utav dom?

    Tycker detta är jätte svårt.

    Är det någon mer som har eller har haft ett liknande problem?

  • Svar på tråden Vilka ska vi bjuda?
  • Josefine90

    Det är så att denna pojkvän är väldigt speciell, jag vill inte gå in på detaljer men för mig känns det som det skulle förstöra mitt bröllop om han kom.. Vi ska inte ha ett stort bröllop, så vet inte än om jag ska bjuda kompisar eller inte.. Men om jag bjuder dom så blir det antingen bara mina två kompisar utan respektive eller bara den ena och då med respektive, då vi även umgås mer med dom och även att min sambo är kompis med hennes kille.. Så jag tycker inte det är så konstigt med det

Svar på tråden Vilka ska vi bjuda?