• crs

    Hur var ert borgerliga bröllop?

    Hej! :)
    Jag och min snubbe gifte oss borgerligt i somras. Vi hade vigseln på förmiddagen, ute i en park. Rätt kort, vigselförrättaren gjorde sin grej, vi sa våra löften, och vi bytte ringar. Det var väldigt "laid back", gästerna var stående och vi hade inte fixat mer än hängt upp tyg i några träd runt om. Ingen musik, inga blommor eller så. Väldigt bekvämt ur planeringsperspektiv :P 

    Efteråt gick vi med våra gäster (vi var ca 30 st. Hade tänkte ha det betydligt mindre, men våra familjer ville så gärna komma och vara med, så de fick det.) till en restaurang och åt lunch i några timmar. Sen åkte vi på bröllopsresan. :) 

    Det hela var väldigt enkelt, och helt perfekt! Vi ville främst vara med varandra den dagen, och med vårt upplägg fick vi det, men också fira det med vår närmsta familj och vänner. Det bästa på dagen kan varit på kvällen, när vi kom fram till Malmö (som vi mellanlandade i över en natt), och där var soligt och varmt (det var grått och regnade när vi åkte hemifrån), och jag fick tillbringa kvällen med min älskling och vi åt fantastisk middag och blev fulla och bara hade det jättebra bara vi två.

    Jag hade en knälång vit fodralklänning, och svarta klackskor. Inget avancerat, då jag skulle ha det hela dagen och inte ville sitta på tåg i en "bröllopig" klänning (och inte heller ville byta om eftersom jag ville vara uppklädd på kvällen med.) Min snubbe hade en mörkgrå kostym. 

    Vi har fått en del kommentarer om att det var ett udda bröllop, men det var verkligen helt perfekt för oss! :)

Svar på tråden Hur var ert borgerliga bröllop?