Inlägg från: Anonym (sörjer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sörjer)

    Han ställde in vårt bröllop dagen innan vi skulle hämta min klänning

    Måste bara få skriva av mig. Min sambo och jag har varit tillsammans i 4 år och har en som på 1,5 år tillsammans. Känns som om någon har dött, som att jag sörjer. I söndags skulle vi åka och betala och hämta min klänning. Vi har bestämt datum, bokat kyrka, lokal, cateringfirma. Bestämt meny. Berättat för alla att vi ska gifta oss, valt toastmaster och värdpar, bokat band. ja allt var förberett. jag var så lycklig, så förväntansfull. Lyckligast i världen som skulle få bli hans fru. Barnens finkläder hänger i deras garderober och de längtar. 
    De senaste veckorna har min sambo varit lite irriterad och vi har småtjafsat en hel del. jag frågade honom i lördagskväll om något var fel. Då kom bomben..han vill att vi ställer in vårt bröllop!! Han säger att han älskar mig och att han någon gång vill gifta sig med mig , men inte nu. han känner sig stressad över all planering. Han trodde inte att det var så mycket som skulle ordnas. Och då ska vi ha ett väldigt enkelt bröllop och jag har i princip ordnat allt ensam.
    Jag vet inte vad jag ska göra. jag älskar honom men samtidigt så känner jag mig så sårad. Så fort jag ser något bröllopsrelaterat så börjar jag gråta. Nu måste jag även ringa runt och avboka allt samt förklara för min släkt och mina vänner att det inte blir något bröllop. Känns som jag har ett brustet hjärta. han förstår inte hur det känns. han är på jättebra humör nu och "sig själv" igen. Han är ju glad nu när hans börda är borta. Det var ju bara ett bröllop tycker han, det viktigaste är väl att vi har varandra. Ja, det kanske är sant. Men jag har drömt om detta hela mitt liv. Ända sen han friade i somras har jag svävat på moln. Nu känns det som jag har kraschlandat! Någon anann som har gått igenom samma som kan tipsa mig om hur jag går vidare. Har packat ner allt som var förberett i en låda så jag slipper se det, gått ur alla bröllopsgrupper på FB. Men det är ju ändå svårt att undvika...

  • Svar på tråden Han ställde in vårt bröllop dagen innan vi skulle hämta min klänning
  • Anonym (sörjer)

    Han säger att han blir så stressad kring all uppståndelse. Att det är så mycket att planera. Han trodde väl att vi bara skulle gå till kyrkan i kläder vi hade hemma och sen festa lite med släkt och vänner. Jag vill att det ska vara en speciell fest och inte vilken fest som helst. Som att ha ett färgtema på inbjudningskort, dukning, blommor mm. Det tycker han är töntigt, han tyckte att vi skulle skriva ut inbjudan på vanliga A4-papper.  Jag vill att vi ska fotograferas och ha det som ett minne mm.. Eftersom jag vet hur han känner kring detta så har jag inte pressat honom utan fixat det som är viktigt för mig själv. Har suttit och handgjort 50 inbjudningskort, handskrivna , klistrat och fixat. Dessa kan jag bara kasta nu.
    Jag har bara frågat honom vad han tycker om saker för jag vill att han ska vara delaktig. det är ju trots allt VÅR dag och inte MIN. Det var kanske dumt, men det är ju inte kul att planera allt ensam. Har ingen mamma, syster...som kan vara delaktig i planeringen. Därför ville jag att vi skulle dela detta, då jag tycker att planeringen är lika härlig som vår dag skulle bli. Hade hitta in drömklänning, kände mig så vacker. I söndags skulle vi åka och prova den en sista gång och han skulle få se mig i den. Jag hade längtat så mycket att få se hans reaktion när han såg mig i klänningen. Men men ...nu fick jag istället ringa och meddela att hon kunde hänga ut klänningen i butiken igen. 

Svar på tråden Han ställde in vårt bröllop dagen innan vi skulle hämta min klänning