• Äldre 2 Nov 21:41
    2624 visningar
    3 svar
    3
    2624

    Vill fria till min Sambo?!

    Hej alla!

    Skulle behöva lite hjälp, jag och min sambo har vart ihop i snart 8 år och förlovade sedan 7 år tillbaka. Vi har pratat x antal gånger om frieri och bröllop men han har inte tagit tag i saken så nu funderar jag och fria till honom själv. 
    Ska jag bara köra på eller inte? Måste jag fria den 29 februari nästa år då det är skottår? Eller kan jag göra det när som helst? Hur ska jag göra själva frieriet, eftersom han gärna inte vill stå i centrum och lite blyg av sig?! Fria hemma vid en mysig middag och ge honom någon present? 

    Han vill helst inte ha en ring till, vill gärna ha tips och råd hur vi kan göra istället? Jag funderar på om jag ska bara ta en vigselring och så gravera in själva vigseldatumet i hans förlovningsring? Vad tycks? 

    Tacksam för svar! 

    / Ida H
  • Svar på tråden Vill fria till min Sambo?!
  • Plätti­s
    Äldre 3 Nov 10:43
    #1

    Självklart kan du fria precis när du vill! Det kan vara över frukost en vardagsmorgon eller att ni äter middag en kväll. "Älskling, du är mannen i mitt liv, och jag vill gifta mig med dig, vill du gifta dig med mig?" Det är inte svårare än så Glad

    En vän till mig friade till sin sambo sedan många år tillbaka genom att baka en tårta och skriva "vill du gifta dig med mig?" på den. Supergulligt! Och då hade de varit förlovade i flera år innan. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plätti­s
    Äldre 3 Nov 10:48
    #2

    Jag vet inte om jag läste det här på Bröllopstorget eller om någon har berättat, men någon hade i alla fall gjort frukost på sängen till sin sambo och lagt dit hindersprövningen på brickan. Det är lite mer rakt på, men kan funka om ni pratat mycket om det och aldrig kommit till skott. Tänk på att hindersprövningen bara är giltig fyra månader, så det kan vara en hint, men inte läge att skicka in den direkt ifall ni inte vill ha ett väldigt enkelt bröllop som går planera på den tiden Glad


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 12 Nov 02:38
    #3

    Jag friade till min andra hälft lördag den 28 december 2013. Självklart kan du fria när som helst! Jag hade först tänkt fria till min hockeytokiga sambo under en hockeymatch i tv men han vill ogärna stå i centrum och är lite blyg av sig så jag valde att ha ett mer stillsamt men otroligt vackert frieri hemma med bara oss två istället. 
       Jag gjorde ett bildspel på datorn från vår tid tillsammans med en av hans favoritlåtar i bakgrunden, som han vaknade till. Bildspelet slutade med att han skulle följa spår genom lägenheten. Jag hade tänt över 100 ljus i lägenheten och spåren ledde självklart fram till mig. :) 
    Jag hade ingen ring, eftersom jag ville att han skulle få välja själv vad för ring han ville ha, men däremot stod jag på knä med en bukett röda rosor i famnen och frågade mitt livs kärlek om han ville gifta sig med mig. Efter svaret, "Ja", några tårar och kyssar åt vi champagnefrukost, som jag hade förberett, i sängen och på kvällen hade vi middag med våra familjer då vi berättade om vår förlovning.

    Hoppas jag kunde inspirera och stort Lycka till!

Svar på tråden Vill fria till min Sambo?!