• Äldre 27 Oct 17:03
    8013 visningar
    10 svar
    10
    8013

    Gotlandsbröllop 2016

    Jag och mitt livs kärlek ska gifta oss på Gotland i sommar, 2 juli för att vara mer exakt. 

    Nu söker jag Er som gift er på Gotland eller ska gifta er på Gotland för att utbyta tips, ideer och allmänt pepp Glad
  • Svar på tråden Gotlandsbröllop 2016
  • Äldre 1 Nov 21:33
    #1

    Hej. Jag ska gifta mig nästa sommar också, aug 2016 :) Lokal och fotograf bokad. Letar nu catering och musik. :) Utbyter gärna ideer etc. 

  • Äldre 2 Nov 12:59
    #2
    gotlandsbrud skrev 2015-11-01 21:33:03 följande:

    Hej. Jag ska gifta mig nästa sommar också, aug 2016 :) Lokal och fotograf bokad. Letar nu catering och musik. :) Utbyter gärna ideer etc. 


    Åh så himla roligt :) Var ska ni vara? Vi ska gifta oss i Lummelunda kyrka och ha middag och fest på Ihre kvarn.

    En bekant till min blivande makes föräldrar kommer stå för maten, vi tänkte köra helgrillat lamm med lättare buffé-tillbehör. Enkelt och gotländskt :) 

    Vad är det för musik ni letar efter? 
  • Äldre 17 Dec 16:27
    #3
    +1

    Såg inte att jag fått svar! Vi ska gifta oss vid fyren i När (om vädret tillåter) och sedan ha festen i en lada i Ljugarn. Låter som ett perfekt mat upplägg för middagen. Är detta någon som har catering, eller är det en privatperson?

    Musik vill vi gärna ha ett bra cover band som får alla att dansa. Har ni tänkt på musik ännu? Hur gör ni med att hyra bord, stolar, tallrikar och glas etc? Finns det där ni ska ha festen redan?

  • Äldre 17 Dec 21:05
    #4

    Jag ser att mitt inlägg är bortplockat. 


    Du som anmälde det - synd att du inte tänkte lite längre. Tror du verkligen att jag arbetar för typ 5 olika företag på Gotland? 
    Och tjejen som jag rekommenderade till bröllopet kan jag ju inte ens adressen till hennes fotosida. (men jag känner henne, vet att hon är duktig och hade en annan adress för kontakt). 
    Det är rätt ologiskt att jag skulle rekommendera 1 hotell att bo på, 1 restaurang att äta på, ett par ställen att fota/ha ceremonin på - bara för att göra reklam för något av ställena... 


    Synd, nu får inte TS hjälpen jag kanske kunnat bidra med.

  • Äldre 18 Dec 15:25
    #5
    betsy87 skrev 2015-10-27 17:03:51 följande:

    Jag och mitt livs kärlek ska gifta oss på Gotland i sommar, 2 juli för att vara mer exakt. Nu söker jag Er som gift er på Gotland eller ska gifta er på Gotland för att utbyta tips, ideer och allmänt pepp 


    Vi ska gifta oss 2017 men funderar på ihre kvarn. Har ni varit där o kollat, är det fint?
  • Äldre 21 Dec 10:48
    #6
    IsaS skrev 2015-12-18 15:25:12 följande:
    Vi ska gifta oss 2017 men funderar på ihre kvarn. Har ni varit där o kollat, är det fint?
    Åh så kul! 
    Jo vi har vart där och tittat och jag blev helt förälskad i stället! Och upplägget där allt förutom mat och dryck ingår är toppen för oss eftersom vi absolut inte vill hålla på och fixa massor efteråt samt vill kunna ha egen alkohol med oss :) 

    De som har stället verkar vara väldigt hjälpsamma och erfarna oxå vilket är ett plus :) 
  • Äldre 21 Dec 10:52
    #7
    gotlandsbrud skrev 2015-12-17 16:27:42 följande:

    Såg inte att jag fått svar! Vi ska gifta oss vid fyren i När (om vädret tillåter) och sedan ha festen i en lada i Ljugarn. Låter som ett perfekt mat upplägg för middagen. Är detta någon som har catering, eller är det en privatperson?

    Musik vill vi gärna ha ett bra cover band som får alla att dansa. Har ni tänkt på musik ännu? Hur gör ni med att hyra bord, stolar, tallrikar och glas etc? Finns det där ni ska ha festen redan?


    Han som fixar maten är nyligen pensionerad kock/restaurangägare så det får väl räknas som privatperson nu :) Sen fixar blivande svärmor snittar och fruktspett som ska serveras vid minglet. 

    Vi har en kompis som hobbyjobbar som DJ som ev ska spela på festen, annars kör vi nog bara spotify. 

    På Ihre kvarn ingår allt sånt (bord, stolar, porslin etc) så det är inget vi behöver styra med :) 
  • Äldre 22 Dec 10:21
    #8
    betsy87 skrev 2015-12-21 10:52:41 följande:
    Han som fixar maten är nyligen pensionerad kock/restaurangägare så det får väl räknas som privatperson nu :) Sen fixar blivande svärmor snittar och fruktspett som ska serveras vid minglet. 

    Vi har en kompis som hobbyjobbar som DJ som ev ska spela på festen, annars kör vi nog bara spotify. 

    På Ihre kvarn ingår allt sånt (bord, stolar, porslin etc) så det är inget vi behöver styra med :) 
    Tror du denna person skulle kunna tänkas göra mat på fler bröllop? Vi letar efter en privatperson/liten catering etc. som vi skulle kunna använda. Värt att fråga iaf :)

    Har du kontaktat frisör etc? funderar på om man ska anställa en eller göra sådant själv!

    Ps. Pinterest är grymt för inspiration om du inte redan använder det. Har hittat så mycket smått som jag ska göra från där!
  • Äldre 22 Dec 23:28
    #9
    gotlandsbrud skrev 2015-12-22 10:21:59 följande:
    Tror du denna person skulle kunna tänkas göra mat på fler bröllop? Vi letar efter en privatperson/liten catering etc. som vi skulle kunna använda. Värt att fråga iaf :)

    Har du kontaktat frisör etc? funderar på om man ska anställa en eller göra sådant själv!

    Ps. Pinterest är grymt för inspiration om du inte redan använder det. Har hittat så mycket smått som jag ska göra från där!
    Vi har inte pratat själva med honom än utan bara haft kontakt via fästmannens föräldrar men kan ju absolut fråga :) 

    Jo jag har bokat en frisör. Mitt förstahandsval var cityspa visby men de kunde inte garantera att de skulle ha personal just det datumet just nu. Så då bokade jag form frisör som min svärmor talat väldigt gott om och när jag pratat själv med dom har jag bara positivt att säga. Bara det att de kunde tänka sig att komma in till salongen på ledig dag över jul känns väldigt serviceminded :) De sminkar oxå även om de inte gör några extravaganta sminkningar. 

    När det gäller tårta tänkte vi köra enkla från maxi med vit marsipan och dekorera själva (säger man inte att de ska va till bröllop blir det konstigt nog mkt billigare) och sen köpa/hyra en ställning. 

    Blommor tänkte vi kolla med Linds vad de kan erbjuda för vår budget :) 

    Haha, jag har typ levt på pinterest sen vi bröllop kom på tapeten ;)
  • Äldre 23 Aug 16:10
    #10

    Jag ser att detta är en gammal tråd men jag testar ändå.

    Vi ska gifta oss nästa sommar och letar festlokal för fullt. Tanken är att vi ska hitta en lada att piffa upp lite och ha festen i. 

    Blev nyfiken på ladan i Ljugarn. Är det Botvalde Ljugarn som ni hade festen i? Hur var det? Och framförallt, hur ser prisbilden ut?

Svar på tråden Gotlandsbröllop 2016