• mst.mr­sj82
    Äldre 21 Oct 06:49
    14849 visningar
    15 svar
    15
    14849

    Jjshouse

    Jag har beställt efter min brudklänning från jjshouse förra veckan o jag kommer att få den i dag eller i morgon. Hoppas den är som jag hoppas på då den är mått beställd och färgat släp. Men anledningen till att jag skriver denna tråd är tullavgiften. Misstänkte att det kunde tillkomma en tullavgift eftersom den är tillverkad i Kina. Men summan på tullavgiften fick jag först reda på i går. Den är på 1097 kr! Så ni är beredda på det om ni köper en klänning från dom. Jag kommer uppdatera i denna tråd om jag är nöjd eller missnöjd med klänningen

  • Svar på tråden Jjshouse
  • Äldre 21 Oct 09:25
    #1

    Jag beställde balklänningar från JJhouse för något år sedan och blev också förvånad över den höga tullavgiften. Klänningarna var jag inte alls nöjd med då alla mått var 10-15 cm större än de som var angivna på deras hemsida för den storlek jag hade beställt. Att skicka tillbaka var inte ett alternativ då de inte har något system för returer och kräver att man ska skicka rekommenderat om man skickar tillbaka på egen hand, så returfrakten hade gått på omkring 3000kr :S Så klänningarna fick bli träningsobjekt i att sy om för mig, och blev till slut något jag kan ha på mig. Men jag skulle adlig beställa från dem igen, hoppas att du har bättre tur med din klänning!  

  • Äldre 21 Oct 09:26
    #2

    * aldrig ska det stå såklart, inte adlig :P 

    Går det inte att redigera inlägg på detta forum? :S

  • mst.mr­sj82
    Äldre 21 Oct 11:23
    #3

    Oj hoppas att jag har bättre tur. Hade en kompis som köpte sin brudklänning där förra året o hon blev nöjd. Är så nervös

  • mst.mr­sj82
    Äldre 21 Oct 11:24
    #4

    Oj vad dyrt!

  • Aniara­4
    Äldre 21 Oct 12:11
    #5
    +1
  • madmox­xi1177
    Äldre 21 Oct 12:45
    #6

    hoppas du blir nöjd! :D

  • Äldre 21 Oct 12:52
    #7

    vi blev supernöjda med klänning och allt vi beställde från JJ-house. Alal tre gångerna.

    Sedan blir jag alltid lika förvånad över de som blir förvånad över tullavgifterna


    Live free, ride free
  • Äldre 21 Oct 15:47
    #8

    innan några fler börjar skriva om "orättvisa" tullkostnader så påminner jag om att det är INTE hemsidorna som tar ut tullavgift och har därmed ingenting att göra med hurvida du måste betala tullavgift eller inte.  
    Tullverket sätter dom reglerna för införsel av varor till landet. 

  • Äldre 21 Oct 16:16
    #9

    Jo, tullavgifterna skyller jag inte på något sätt på JJhouse, däremot att de skickade klänningar i helt uppenbart fel storlek och tyckte att det var upp till mig att betala rekommenderad frakt om jag skulle lämna tillbaka dem.

  • mst.mr­sj82
    Äldre 21 Oct 17:25
    #10

    Nej jag skyller inte på Jjshouse utan bara upplyser vad kostnaden är för tullavgiften. är hos dom. Inget annat


    Nyfiken gul , nu fru skrev 2015-10-21 15:47:04 följande:

    innan några fler börjar skriva om "orättvisa" tullkostnader så påminner jag om att det är INTE hemsidorna som tar ut tullavgift och har därmed ingenting att göra med hurvida du måste betala tullavgift eller inte.  

    Tullverket sätter dom reglerna för införsel av varor till landet. 


  • mst.mr­sj82
    Äldre 21 Oct 19:27
    #11

    Jag är jätte nöjd med klänningen????

  • Äldre 22 Oct 08:07
    #12
    mst.mrsj82 skrev 2015-10-21 17:25:17 följande:

    Nej jag skyller inte på Jjshouse utan bara upplyser vad kostnaden är för tullavgiften. är hos dom. Inget annat


    fast det är inte hos dem som tullavgifterna är utan hos sverige

    kul att du är nöjd med klänningen
    Live free, ride free
  • mst.mr­sj82
    Äldre 22 Oct 08:55
    #13

    Nej jag vet att jjshouse inte är inblandade i tullavgiften. VIlle bara upplysa dom som inte vet eller tänker på tullavgiften. Jag ville bara vara snäll inget annat

  • Äldre 5 Jan 14:38
    #14

    Hej,

    Hur lång tid tog det att få klänningarna därifrån?

    Var de lätta att kommunicera med, ni som har erfarenhet av det?

  • Äldre 7 Jan 08:35
    #15
    LenaV skrev 2016-01-05 14:38:38 följande:

    Hej,

    Hur lång tid tog det att få klänningarna därifrån?

    Var de lätta att kommunicera med, ni som har erfarenhet av det?


    för oss gick det fort
    beror lite på vilken klänning man väljer
    men bröllopsklänningen tog två tre veckor bara

    gick bra att maila med dem och fick svar omgående under deras öppetider (lite tidsskillnad)
    Live free, ride free
Svar på tråden Jjshouse