• Jeanette

    Toastmaster/toastmadame ?

    Jag och min sambo håller på för fullt med bröllopsplaneringen, det är 9 månader kvar tills vi gifter oss men vi vill vara ute i god tid....

    Vi kommer att gifta oss i en liten mysig kyrka och därefter kommer vi att vara i en mysig "restaurang", det är en liten bilfärd mellan kyrkan och festlokalen. och så har vi tänkt att gästerna kommer fram till festlokalen först och får fördrink med något tilltugg tex snittar, och att vi kommer en halvtimme efter ungefär och då ska dom utbringa skål, eller? Därefter ska vi mingla en stund, hur länge? Och därefter ska vi sätta oss till bords och få förrätt, varmrätt, efterrätt och bröllopstårta och har tänkt att dem som vill hålla tal kan göra det under middagen, men vi har inte tänkt att ha någon toastmaster/toastmadam, vi blir inte heller så många på bröllopet, ungefär 30 stycken. Men innan vi kommer fram till festplatsen vem ska utbringa skålen, vår brudtärna? När vi äter, kan dom inte bara plinga i glasen och hålla sina tal, måste någon presentera dem? Måste man ha något mer under bröllopsmiddagen, vi är inte så mycket för en massa lekar & så... Vi har tänkt att ha en tjej som sjunger & en kille som spelar gitarr, de ska sitta i ett hörn i rummet och spela under middagen, passar de? Att dom spelar från förrätten till festen är slut? Såklart med lite pauser.

  • Svar på tråden Toastmaster/toastmadame ?
  • Jeanette
    Nightrod skrev 2015-10-21 15:23:09 följande:

    Vi tänkte inte heller ha toastmaster, MEN då sa min chef som har svart bälte i att gå på bröllop att de bröllop han varit på som inte har toastmaster har blivit väldigt röriga och inte strukturerade.

    Därför valde vi trotts allt att ha en toastmadame och i efterhand var det väldit bra, för hon såg till att allt flöt på väldigt bra så vi slapp tänka på det också


    Okej, det är så att jag och min sambo ska hålla bröllopet hemligt ända tills gästerna får hem bröllopsinbjudningarna, den ända som vet om det är min brudtärna så de blir svårt att ha någon toastmaster eller toastmadame, kan man höra med dom efter inbjudningskporten kommit ut? Eller ska jag höra med min brudtärna? Vad är de som är bra att ha toastmastern till? Till talen? eller något mer?
Svar på tråden Toastmaster/toastmadame ?