• Äldre 7 Oct 16:18
    6230 visningar
    10 svar
    10
    6230

    Inspiration för ovanliga inbjudningskort sökes

    Som rubriken lyder, vi vill ha tips på ovanliga inbjudningskort som man gör själv. Såväl bilder på hur ni har gjort som länkar med idéer uppskattas :) 

    Vi kan båda hantera såväl photoshop som en uppsjö av olika vector- och textdesign-program i princip i sömnen och har hur mycket idéer som helst vad gäller det vi kommer trycka på korten.

    Men, vi vill även göra något pyssel av dem, så det vi söker är inspiration på vad man gör med korten efter att de är utskrivna, roliga vikningar, fastsatta dekorationer, ovanliga former, osv. T.ex. planerar vi att klistra igen kuverten med egendesignade stämplar på vax.

    Vi skickade magneter vi designat, skrivit ut och skurit till själva som save-the-date kort så det känns som att vi satt en nivå som vi vill hålla uppe, dessutom var det väldigt roligt att pyssla tillsammans :)

  • Svar på tråden Inspiration för ovanliga inbjudningskort sökes
  • Äldre 8 Oct 12:05
    #1

    Vika en loppa? och lägga i en fin ask kanske.

  • Äldre 8 Oct 12:13
    #2

    cootie catcher heter de på Engelska. finns massa malla om man googlar

  • madmox­xi1177
    Äldre 8 Oct 21:49
    #3
  • mst.mr­sj82
    Äldre 9 Oct 04:58
    #4

    Vi beställde våra från www.optimalprint.se där kan du dels skrivs egen text. Men även välja egt fotografi. Billiga, svarar på mail kontakt och snabb leverans. Fick våra på två dagar

  • Äldre 12 Nov 03:39
    #5

    Hoppas jag kan inspirera! Vi ska ha festivaltema på vårt bröllop så våra inbjudningar blev i form av festivalbiljetter. På den ena inbjudan gjorde vi en skrapyta (som på en trisslott), under fanns adressen till vår "festivalhemsida" där mestadels av informationen står som O.S.A., önskelista, bra info för gästerna m.m. Vi använde oss av bakplåtspapper att ha som fodral till inbjudningskorten och skickade med festivalkarameller i inbjudan. :)

  • madmox­xi1177
    Äldre 28 Nov 10:45
    #6

    OMG, SÅ COOLA!

  • Äldre 30 Nov 10:51
    #7

    Har ni gjort dem själva eller beställt? Och hur alt. varifrån fick ni till skrapyta? :)

  • Äldre 30 Nov 13:19
    #8
    +1

    Vi ska ha lite skogstema på vårt bröllop, och valde därför att skicka inbjudningar i trä. Texten tryckte vi på träslanten med en egendesignad stämpel och sen har vi häftat dit ett papper med information till gästerna som rullas ihop och knyts fast med ett sidenband. Vi skickade inbjudningarna i egengjorda kuvert av en snygg tapet som vi hittade på loppis. (Har tyvärr ingen bild på kuverten)

  • Äldre 30 Nov 16:42
    #9

    Riktigt snygga! Vi har varit inne på lite karigami-idéer, men det vi testat blir lite väl plottrigt för tillfället, förhoppningsvis hittar vi något liknande enkelt och snyggt som passar vårt tema (som framför allt består av färgtemat mariblått-ljusrosa samt anspelar på dykning och baldans som är våra stora intressen).

  • Äldre 11 Dec 00:44
    #10
    +1

    Vi gjorde dem själva! Jag designade dem på datorn (faktiskt i något så enkelt som Paint) och skrev ut. Skrapytan är superenkel att göra!

    Här är bilder från tutorialen till skrapet som jag använde mig av - jag använde dock tejp istället för bokpapper. Gjorde två versioner och det var enklare att skrapa på tejpen.

Svar på tråden Inspiration för ovanliga inbjudningskort sökes