• zoet

    Formulering för "Respektive är välkomna men inte +1s"

    Vi kommer snart skicka ut Save-the-date-kort och adressera dessa personligt, alltså till XX XX eller XX XX och XX XX beroende på om personen har fast respektive eller inte.

    Saken är dock den att vid andra fester vi har haft så har vi alltid varit väldigt öppna för +1s även om det är ganska lösa kontakter. Så risken kan vara att de som bara får en inbjudan till sig själva och inte jämför med någons par-inbjudan bara antar att det är ok att ta med sig en dejt "som det brukar vara". Det är dock inte vad vi tänker oss just för bröllopet. Enligt etikett är det väl ganska konstigt av någon att bara anta att +1s är bjudna om det inte står så, men vi är ganska tidiga ut i vår vänskapskrets med att gifta oss så jag misstänker att många kanske inte har koll på sånt. Och vi vill ju få ut denna information innan några ev. frågar sina dejter sen några veckor om de vill med så att vi måste be dem ta att ta tillbaka det när de osar... Så tanken är att skriva det på vår bröllopshemsida (som vi refererar till på Save-the-date-korten) bland annan F.A.Q. information som att barn är välkomna på vigseln men inte festen och vilket hotell vi rekommenderar, men hur formulerar man detta snyggt?

    Informationen vi vill ha fram är "Fasta respektive har blivit inbjudna (personligt / med namn / eller liknande), i övrigt räknar vi inte med några +1s" Hur skriver man det snyggt men ändå tydligt?

  • Svar på tråden Formulering för "Respektive är välkomna men inte +1s"
  • Chicita

    Jag skulle nog ha skrivit typ:


    OBS inbjudan är personlig.


    För mig är det rätt tydligt då. Men det är det säkert inte för alla (om ni inte verkligen skriver "står inte ditt namn i inbjudan så är du inte bjuden") så någon kommer säkert att missförstå - eller "missförstå"... om du hänger med på skillnaden Flört

    Tänk på att många slänger kuverten dock, så det är bra om namnen står på själva inbjudningskorten, annars kan det vara svårt att "bevisa" vilka ni faktiskt bjöd in...

Svar på tråden Formulering för "Respektive är välkomna men inte +1s"