• Äldre 24 Sep 10:20
    4284 visningar
    5 svar
    5
    4284

    Skicka magneter?

    Vi tänkte skicka ut Save-the-date-kort i form av magneter och har redan gjort designen och beställt magnetpapper att skriva ut dem på.

    Nu funderar vi dock över om det kan bli något problem med själva skickandet, de är ju trots allt magneter och man vill att de ska komma fram, inte fastna inne i postlådan eller vid något annat av metall under frakten..

    Hur har ni som skickat magneter gjort? Förpackat dem på något särskilt sätt eller bara skickat dem som de är? Kom alla fram i så fall?

    Eller är det kanske någon här som är insatt i hur posten fungerar? Kan man lite på att magnetkort kommer fram? *hoppas* :)

  • Svar på tråden Skicka magneter?
  • Äldre 24 Sep 12:31
    #1

    Jag tänker att du kanske kan höra av dig till något av de företag som gör instagrambilder till magneter och se hur de packar?

  • Äldre 24 Sep 13:26
    #2

    De skickar ju då många samtidigt och packar oftast i kartong eller bubbelplast-påste. Men det känns ju lite overkill att packa varje kort så separat utan förhoppningen är att kunna skicka dem som de är i form av vykort (helst) eller i tunna kuvert av genomskinlig plast. Ett tunt plastkuvert i sig gör ju inte att magneten slutar fästa, men jag funderar på om man då kan lägga något mot dess baksida i kuvertet så att det inte sker...

  • Äldre 24 Sep 18:39
    #3

    Jag har skickat liknande fast med julkort. Tror jag la dem i ett vikt papper bara. Det funkade bra, alla kom fram :)

  • Äldre 24 Sep 18:39
    #4
    +1

    Ett vikt papper i ett kuvert såklart! ;)

  • Äldre 7 Oct 14:57
    #5

    Ifall någon undrar samma sak så kan jag berätta att det i alla fall för oss gick alldeles utmärkt att skicka magneterna utan något som helst kuvert utan med bara adresslapp och frimärke direkt på baksidan (vi bestämde oss för att chansa på det till slut då vi tyckte det blev snyggast, och ja, de fäster fortfarande på kylskåpet trots pappret på baksidan). Alla jag har pratat med har fått dem, i perfekt skick. :) Det vi gjorde för att minska risken att de skulle fastna inne i någon brevlåda var att lämna in dem direkt på ett postkontor där de har plastbackar istället.

  • Äldre 7 Oct 14:57
    #5

    Ifall någon undrar samma sak så kan jag berätta att det i alla fall för oss gick alldeles utmärkt att skicka magneterna utan något som helst kuvert utan med bara adresslapp och frimärke direkt på baksidan (vi bestämde oss för att chansa på det till slut då vi tyckte det blev snyggast, och ja, de fäster fortfarande på kylskåpet trots pappret på baksidan). Alla jag har pratat med har fått dem, i perfekt skick. :) Det vi gjorde för att minska risken att de skulle fastna inne i någon brevlåda var att lämna in dem direkt på ett postkontor där de har plastbackar istället.

Svar på tråden Skicka magneter?