• littlun

HJÄLP MIG MED BRÖLLOPSKLÄNNINGEN!

Hejsan!
    Jag studerar på kandidatprogrammet Textil på Konstfack i Stockholm.
    Jag kommer under hösten att jobba under temat MAGI och tänkte skapa egna versioner av bröllopsklänningar.

Nu behöver jag hjälp av er som har erfarenheter av bröllop!
    Vore så glad om ni ville berätta litegrann om hur ni valde klänning osv.

Exempel på vad jag vill veta:
    - Vad är viktigast för dig gällande bröllopsklänningen?
    - Hur tänker du kring bekvämlighet? Var du bekväm i klänningen? (Hårda sömmar, kanter osv etc)
    - Vad skulle du INTE kunna tänka dig gällande bröllopsklänningen?
    - Skulle du kunna tänka dig att återanvända klänningen som ett annat slags plagg?
    - Vilket/Vilka material? Spelar det roll för dig? 
    - Vitt? Tankar kring färg och "oskuldsfullheten"?
    - Dekorationer på bröllopsklänningen?
    osv osv osv, jag är tacksam för ALLT ni vill dela med er!

TACK på förhand! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-09 18:47
    BRUDKLÄNNING*
  • Svar på tråden HJÄLP MIG MED BRÖLLOPSKLÄNNINGEN!
  • gloriousgirlgirl

Efter att ha varit rätt beslutsam kring val av klänning så bytte jag helt tvärt och det slutade med att jag anlitade en sömmerska och designade klänningen själv. Det var bra för jag kunde skapa en bekväm klänning som fungerade på min kropp och som var snygg.

Jag valde att göra en tvådelad klänning i form av kjol och body och avtagbart släp. Det blev en klassisk a-linje och bodyn var i ett stretchtyg och kjol och släp i duchesse.

Jag valde detta för att min kropp funkade inte i de där klänningarna som redan hade en egen form. Det satt illa och jag kunde aldrig se hur det skulle bli...

Jag är mycket nöjd nu i efterhand och fick en unik klänning som jag tänkte skulle gå i arv. Kan inte tänka mig att använda den till något annat - detta var en så stor sak för mig och jag ska vårda den ömt till kommande generationer.

• Anonym (K)
    Exempel på vad jag vill veta: