• Buschi­q
    Äldre 28 Aug 23:36
    2458 visningar
    3 svar
    3
    2458

    Bröllop på hotell utan paket? Mexico

    Hej!


    Vi funderar på att ev. gifta oss på Isla de Holbox i Mexico i början på nästa år. Xaloc är det hotell vi allra helst vill ha och har bokat, romantiska bungalows nere på stranden utan tillåtna barn (vi närmar oss 50 så det är rätt okej med vuxenalternativ) och med möjlighet att promenera rakt ut till obebodda vita palmbeströdda stränder.


    Men, vårt hotell har inga bröllopspaket... Rynkar på näsan 


    Jag har kontaktat dem direkt och frågat om det går att lösa, men det vore roligt att höra om fler har haft samma dilemma på Isla de Holbox och löst det? Går det att hyra in en oberoende vigselförrättare? Någon som testat och vet?

  • Svar på tråden Bröllop på hotell utan paket? Mexico
  • madmox­xi1177
    Äldre 29 Aug 09:23
    #1

    nej det har jag inte.
    men du borde kunna höra med dem på hotellet om de vet ngn bra vigselförättare.
    alternativt om de finns ett kapell i närheten med engelsktalande präster eller dylikt.
    så häftigt. hade ekonimin funnist så hade jag velat åka utomlands och göra samma.
    det e liiite underligt att de inte har ngt sånt paket om de e ett vuxenhotell... men men.

  • Buschi­q
    Äldre 31 Aug 23:57
    #2

    Tack, jo, det kommer nog att bli underbart hoppas jag Skrattande


    Vi får se vad hotellets managment säger, jag har inte fått svar ännu, men förhoppningsvis går det att lösa. Börjar inse att jag ju vill boka fotograf också, en sån chans får man kanske inte en andra gång.

    Hotellet är inte helt barnfritt, men vissa delar är och där har vi bokat in oss. (ja, eller, det är fyra strandbungalows bokbara för familjer med barn från 13 och uppåt, det är helt okej tycker jag Flört ) Sen har de möjlighet att köpa till personliga middagar med levande ljus på stranden och såna saker, det låter riktigt romantiskt tycker jag! <3

  • madmox­xi1177
    Äldre 1 Sep 09:59
    #3

    i tailand och dylikt så finns de fotografer som du kan bli fotad av och "hyra" en dag eller så. hör med dem :)

Svar på tråden Bröllop på hotell utan paket? Mexico