• AVC
    Äldre 22 Aug 21:40
    7469 visningar
    13 svar
    13
    7469

    Någon som har två solitärringar, både förlovnings- och vigselringen? Och som ni inte bär samtidigt?

    Hej! Det är svårt att riktigt svara på detta eftersom det verkar vara en sentimental fråga för din sambo. Å andra sidan är det ett smycke som du ska bära och eftersom du redan är insatt i förlovningen (vilket jag personligen tycker är jättebra) förstår jag inte riktigt varför du inte ska vara med och bestämma hur ringen ska se ut? Då kan ni lägga all budget på att skapa din drömring istället för att dela upp budget på två ringar?

    För att svara på din fråga. Jag har två solitärer, har haft tre, samtidigt av den enkla anledningen att det inte var värt att sälja dem när jag ville uppgradera. Jag använder enbart min favorit (den största) :)

  • AVC
    Äldre 28 Aug 23:18
    #12
    Pess skrev 2015-08-26 00:28:30 följande:

    Ja, det är det helt klart! Haha, han ser fram emot det så mycket! Min gulleplutt!  

    Jag förstår hur du tänker, och ja, det är ju precis som du säger, budgeten måste ju då räcka till två stenar. Men samtidigt så vill jag inte ta ifrån honom hans glädje över att få välja ut en till mig, och jag ser själv också himla mycket fram emot vad han kommer välja för något! Jag litar till fullo på hans smak, då vi oftast tycker likadant, med skillnaden att han är mycket mer "picky" än jag. Av 5 jag gillar så gillar han 1, och han har aldrig gillat någon som jag inte fallit för. Det är ju iaf lovande! ;)

    Och jag tror ju inte att han kommer lägga alltför mycket krut på ringnr1, då han är väl medveten om att hans dam inte planerar att spara in på sin vigselring :P haha.

    Det jag egentligen frågar är väl hur alla ni med massa solitärer använder dessa, mer än velar om hur vi ska göra, för det verkar redan vara bestämt, inte mig emot!

    Var både din vigsel- och förlovningsring solitärer, och sedan uppgraderade du vigselringen...? Eller gick det till på något annat sätt? :)

     

    Hur många carat är din största? :)

     

    Jag tänker att det nog kan vara skönt att ha en mindre ring att alternera med, i mitt fall förlovningsringen, om man inte känner för att ta med "the big rock" dit man ska? Säg, på resa eller annat. Alternativt hem till mamma och pappa uppe i lilla staden i norrland, för att man skäms så mycket för att ha lagt så mycket pengar på en jäkla sten! Haha

    Åtminstone tänker jag mig att båda kommer komma till användning, men det kanske är som du säger, att ena bara kommer ligga i lådan. Det är så min sambo tänker sig, att jag ska byta ut den och ha vigselringen varje dag resten av våra liv medan den första ringen hamnar i en ask. Det tycker jag känns lite trist, så jag får väl ha den som "resering" eller något, om vi ska ut och vandra i djungeln eller dra på förortssafari i USA, eller så, haha. 


    F

    Hej igen!

    Så himla kul att du ger liv åt ringforumet, det har varit så dött här! :D

    Jamen dåså, ni verkar ju vara helt överens om vad ni vill. Jag känner mig så töntig som tjatar budget då.

    Jag tycker absolut att det är en bra poäng att ha en resering! Om jag reser någonstans där det inte passar så bra med för mycket bling tar jag bara min släta förlovningsring, har inte ens tänkt på mina solitärer... Kanske för att de just ligger i sin låda. ;P

    Jadu hu... Jag är diamanttokig sedan långt tillbaka. Köpte min första solitär när jag var 16, ca 0.02 ct. Sedan fick jag en 0.16 några år senare, och ytterligare år senare (fråga inte en dam om ålder?) köpte jag en 0.5. Halvcarataren sålde jag nu för att finansiera min 1ct wiee! Eftersom jag redan hade en solitär när vi gifte oss valde jag en alliansring när vi gifte oss, förlovningsringen är som sagt slät.

    Men om du gillar diamantforum måste du ju kolla på pricescope! Om du inte redan har hittat dit. :D
Svar på tråden Någon som har två solitärringar, både förlovnings- och vigselringen? Och som ni inte bär samtidigt?