• Chicita

    Hur mycket spenderar ni på bröllopspresenter?

    Vi lägger också mer till närstående än till mer avlägsnare släktingar och vänner.


    Men sen beror det också på hur stora kostnader vi har för att kunna delta i bröllopet.
    Om vi har fått åka över halva landet, bott en eller flera nätter på hotell, måste köpa eller hyra kläder för att passa in i önskat tema osv, tja då lägger vi mindre pengar på presenten. Vi är ju inte gjorda av pengar liksom Flört
    Jag förutsätter också att dom har bjudit oss för att dom vill ha oss där, och inte för att dom vill ha en dyr present av oss som ska motsvara deras matbudget. 


    ...För hur kan jag veta det i förväg? Dom kan ha lagt massa pengar på inbjudningskort och lokal och sen kör hemlagad buffé för 150:- per person för att dom prioriterar läget, dekorationer och "inramningen" men att maten mest är till för att vi inte ska gå hungriga under dagen. Eller dom kanske har budgetlokal, hemgjorda enkla inbjudningskort och beställt catering från stans bästa cateringfirma med hummer och champagne liksom. 


    Och om nu matbudgeten bara är 150:- per person... ska dom då bara få en glasvas från IKEA för 75:- 

    Näää... jag mäter inte folk baserat på pengar, utan på vår relation Solig

Svar på tråden Hur mycket spenderar ni på bröllopspresenter?