• Äldre 7 Aug 08:31
    1616 visningar
    3 svar
    3
    1616

    Vilken modell funkar?

    Hello!

    Någon som vill hjälpa mig tänka?

    Jag ska börja leta brudklänning men vet inte vad som kan funka, jag vet att det lättaste är att pröva sig fram, men jag har lite affärsbiträdes skräck och blir lätt klaustrofobisk om en klänning sitter/känns helt fel och vill därför ha iafl en idee om vad som kan fungera på min kropp innan.

    Jag är 172 cm lång, rejält byggd (breda axlar, ordentliga armar, ganska rak midja  lite höfter men dock liten rumpa) någorlunda smal och bröst storlek större. Problemet är väl oftast att brösten gör att allt annat hamnar fel och att allt blir oproportionerligt, jag vet att man ändå måste göra ändringar men är rädd att det ska bli alldeles för mycket som måste göras. Mina största komplex är  mina axlar och armar så vill ha en klänning med ärm. Korsett känns inte riktigt som "jag".

    Någon som har/har haft samma problem? Nån som har en idee om vad som funkar?

  • Svar på tråden Vilken modell funkar?
  • Äldre 7 Aug 09:08
    #1

    www.alltombrollop.com/brud/brudklaenningar/faktasidor/figurguide-klaenningen-foer-din-kroppsform.aspx

    Här har du en länk med lite tips.

    Hoppas den hjäler dig att få en lite bättre uppfattning i alla fall :)

  • Aniara­4
    Äldre 9 Aug 18:36
    #2

    Kan ge ett litet tips angående armarna: Om du inte hittar någon bra klänning med ärmar kan du också ha en liten bolero till. När jag gifte mig var ALLA klänningar (så gott som) axelbandslösa och det passade inte mig och mina runda axlar alls, men med en bolero till blev det riktigt bra.

  • Äldre 17 Aug 11:16
    #3

    Mitt råd är att inte fastna vid en klänning som måste ha ärm, utan prova lite olika modeller oavsett om de är axelbandslösa eller har tunna "spaghetti"band för det viktigaste är att klänningen sitter bra på din kropp. Sedan så kan man alltid hitta någon fin bolero eller jacka till så att du täcker det som du vill.

    Jag skulle även prova klänningar med snörrygg då de sitter bäst om man har lite oproportionelig kropp. ;)

    Lycka till!

Svar på tråden Vilken modell funkar?