• Äldre 20 Jul 16:45
    3631 visningar
    6 svar
    6
    3631

    Titanring med egen diamant

    Eftersom min förlovningsring är i titan och jag trivs med den vill jag gärna att även vigselringen är i titan. Jag har en egen diamant som jag skulle vilja ha i ringen. Problemet är nu att hitta någon som tillverkar titanringar och kan sätta i min egen diamant. Jag har sökt en hel del på nätet och även frågat i en butik som säljer titanringar men inte hittat någon som gör detta. Är det någon av er om känner till någon som gör detta? Det är ju vanligt när det gäller guldringar men tycks vara betydligt mer komplicerat när det gäller titan. Då jag bor i Malmö är det en fördel om det finns någon i Malmö eller i närheten. 

  • Svar på tråden Titanring med egen diamant
  • Äldre 20 Jul 18:02
    #1

    Vanbruun borde la kunna fixa det?

  • Äldre 20 Jul 18:10
    #2

    Ska maila och fråga. Dock tveksamt då de inte tycks ha titanringar i sitt sortiment.

  • Äldre 20 Jul 23:13
    #3

    Erik Tidäng heter han som gjorde min mans vigselring. Han arbetar med titan och är väldigt duktig. Vi letade länge för att överhuvudtaget hitta någon som gör titanringar helt efter eget önskemål.

    Vi bor i Göteborg och Erik har sin verkstad i Stockholm. All kontakt skedde över mail men det funkade bra och vi blev väldigt nöjda med slutresultatet.

    www.eriktidang.se

  • Äldre 21 Jul 00:19
    #4

    Tack för tipset ska kontakta Erik Tidäng.

  • crs
    Äldre 21 Jul 11:36
    #5

    Jag fick min titanring gjord av Korus Design som finns i Finland. All kontakt skedde via mail på engelska, men de är hemskt trevliga och väldigt duktiga, och gjorde min ring helt efter mina önskemål! Att skicka en sten till dem och få med den i ringen lär inte vara några problem alls. Jag fick välja mina stenar själv och så, men av stenar som de hade. 

    De sköter huvudsakligen sin kundkontakt via Etsy, men finns även på facebook och på korus.fi (På finska, men man kan ju översätta sidan.)

  • Äldre 21 Jul 12:54
    #6

    Tack för tipset! Ska kolla upp det!

Svar på tråden Titanring med egen diamant