• Äldre 12 Jul 21:13
    2077 visningar
    3 svar
    3
    2077

    Omgifte i utlandet!

    Hejsan! Jag och min man har talat om att gifta om oss efter snart 10 års äktenskap för att fira vår kärlek. Jag skulle vilja göra detta när vi tar vår nästa utlandssemster i slutet av augusti. Jag skulle vilja att min man är ovetande och planera allt själv i hemlighet. Någon som vet om det är möjligt att göra? Vad behöver man fixa och göra? Kan man göra det utan makens vetskap? (Jag vet att han vill) Mvh Zandra

  • Svar på tråden Omgifte i utlandet!
  • Äldre 13 Jul 09:59
    #1

    Eftersom ni måste skilja er för att kunna gifta om er så behöver du makens samarbete.


    Men så drastiskt behöver man ju faktiskt inte göra det... Flört
    Ni förnyar löftena helt enkelt.
    Ta kontakt med Svenska kyrkan på den plats ni ska till, eller hör med hotellet ni ska bo på om dom kan hjälpa till med en cermoni. 

    Eller...


    Åk ut på en romantisk utflykt och förnya löftena till varandra på en vacker plats någonstans bara ni två.

    Det är bara din fantasi som sätter gränser då ni ju inte behöver den juridiska delen om ni redan är gifta Solig

  • Äldre 14 Jul 20:57
    #2

    Hahah nej skilja sig är inte aktuellt. Men jag förstår hur du menar =) Tack för hjälpen!

  • mst.mr­sj82
    Äldre 22 Aug 11:55
    #3

    Så romantiskt! Nej jag tror att man kan förnya äktenskaps löftena. Rådfråga med en präst hur ni kan gå till väga

Svar på tråden Omgifte i utlandet!