• kitkat

Fyrverkerier

Hej!

Vet någon vart man vänder sig för att ansöka om tillstånd att få smälla fyrverkerier? Vore lite pampigt att ha under bröllopsfesten.

• Svar på tråden Fyrverkerier
  • Sunny

Tillstånd söker du hos polisen. Den polis jag pratade med häromveckan menade att jag knappt hade behövt ringa, eftersom lagen tydligen inte är helt entydig om man verkligen behöver tillstånd. Trots det ville hon att jag skulle skriva coh söka tillstånd... Jag är förvirrad!

Hoppas att det går bra!

• Johanna = en lat kock

det beror på hur många kilo fyrverkerier det är...

det finns tydligen någon gräns... om man köpern en såndär färdig låda så finns det de som är jättepampiga under gränsen för att man ska behöva tillstånd... de som säljer borde veta

• Signatur

Var får man eg tag på sådana där lådor??
    Och sa polisen var gränsen går?

• Johanna = en lat kock

lådorna finns hos alla som säljer fyrverkerier

det här fick jag upp när jag sökte på eniro.se

ShowBiz Compagniet interiordesign - Malmö
    Tel. 040-10 08 70
    Gustavsg. 34, 21611 LIMHAMN · Karta
    Fyrverkerier - Försäljning från butik året runt. Arrangemang för privat och företagsfest. Facklor,...

--------------------------------------------------------------------------------
    eje berglund ab GÄVLE och RÄTTVIK - Falun
    Tel. 026-986 60
    Bredviksv. 4, 81491 FURUVIK · Karta
    Allt i fyrverkerier och fyrverkeriarrangemang. Stora o Små. Ute o Inne! Kolla vår hemsida!

--------------------------------------------------------------------------------
    Linders Pyrotekniska AB - Halmstad
    Tel. 0340-67 41 75
    Box 1045, 43213 VARBERG
    Allt i fyrverkerier, marschaller, facklor, pyromixsatser, bombbatterier, raketsatser,...

Svea Fireworks - Helsingborg
    Tel. 042-530 31
    Härningev. 71, 26295 ÄNGELHOLM
    Skandinaviens största fyrverkerigrossist. Import och försäljning av fyrverkerier. Lokalkontor i...

Wirströms Järn o. Färg AB - Stockholm
    Tel. 08-640 09 24
    Folkungag. 54, 11622 STOCKHOLM · Karta
    Järn, Färg, Tapet, Hushåll, El, VVS. Öppet 365 dagar om året, garanterat ALLA DAGAR.

Fyrverkeri Experterna AB - Skövde
    Tel. 0511-520 00
    Box 108, 53322 GÖTENE
    Alla slags fyrverkeriarrangemang. Utomhus, inomhus, sceneffekter och specialeffekter.

Pyroproffs Fireworks AB - Eskilstuna-Nyköping
    Tel. 0152-101 30
    Skogsv. 1, 64534 STRÄNGNÄS · Karta

BA:s Fyrverkeri - Borås
    Tel. 033-10 34 47
    Skåneg. 11, 50438 BORÅS · Karta

Baa Boom Fyrverkerier - Stockholm
    Tel. 08-447 67 50
    Vintrosag. 14, nb, 12473 BANDHAGEN · Karta

Borg Walter - Stockholm
    Tel. 08-14 38 65
    Klara N. Kyrkog. 26, 11122 STOCKHOLM · Karta

eje berglund ab GÄVLE - Gävle
    Tel. 026-986 60
    Bredviksv. 4, 81491 FURUVIK · Karta

Explosiv Varor i Umeå AB - Umeå-Skellefteå
    Tel. 090-14 00 70
    Storg. 33, 90325 UMEÅ · Karta

Falu Pyrotekniska AB - Falun
    Tel. 023-312 70
    Hinsnoret 85, 79193 FALUN

Filipssons Fyrverkeri - Karlstad
    Tel. 0565-911 74
    Bjälverud 621, 68693 SUNNE · Karta

Fyrverkeri Experterna AB - Malmö
    Tel. 0511-520 00
    Box 108, 53322 GÖTENE

Fyrverkeri Experterna AB - Stockholm
    Tel. 0511-520 00
    Box 108, 53322 GÖTENE

Fyrverkeri Experterna AB - Göteborg
    Tel. 0511-520 00
    Box 108, 53322 GÖTENE

Fyrverkerifabriken i Ljungby - Växjö
    Tel. 070-730 73 73
    Harabergsplan 1 A, 34136 LJUNGBY · Karta

Fyrverkeriimport AB, Svensk - Uddevalla-Vänersborg
    Tel. 0522-146 50
    Varvsv. 3, 45176 UDDEVALLA · Karta

Fyrverkerikonst, Lena Holger - Stockholm
    Tel. 08-765 19 46
    Kämpav. 54, 18141 LIDINGÖ · Karta

Fyrverkerimästarna AB - Stockholm
    Tel. 08-30 20 21
    Heliosv. 8, 12030 STOCKHOLM · Karta

Fyrverkerimästarna AB - Stockholm
    Tel. 08-30 20 21
    Heliosv. 8, · Karta

Gamle Gunnars Fyrverkerier i Ronneby - Blekinge
    Tel. 0455-478 63
    Lövenäs, 37024 NÄTTRABY

Gävle Fyrverkerigrossist AB - Gävle
    Tel. 070-210 97 75
    S. Kungsg. 22, 80252 GÄVLE · Karta

Göteborgs FyrverkeriFabrik AB - Stockholm
    Tel. 031-48 74 00
    Krutbacken 6, 41505 GÖTEBORG

• Johanna = en lat kock

signatur

om man söker på eniro. se på fyrverkeri så kommer det upp tre sidor!

kolla där om det finns några i ditt område... vissa säljer även över nätet

• Patrik - Bröllopstorget

I vårt branschregister finns företag som erbjuder bröllopspaket, typ personliga saker och annat i fyrverkeriväg.

www.brollopstorget.se/Foretag/sok_resultat.php

Vi hade fyrverkeripjäser från "Mycket Mera fyrverkerier" under sponsorbröllopet på djurgården. Det var några helt oförglömliga lådor med en massa skojigt i. Förutom bröllopstårtan var nog fyrverkerierna näst mest uppskattat, det blev dundersuccé hos gästerna. Man kan se någon bild på det i reportaget här på framsidan, men det är omöjligt att framhäva den häftiga känsla som det inger på bara en webbsida.

• Kram Tomaten

Jag har läst att om man anlitar Hanssons fyrverkeri (tror jag att det var) så fixar dom med alla tillstånd.

• Bröllopstokiig

lilla ego-
    vilken idé! Jätte tack! Men varför kan ni inte använda dem? Blir det för ljust?

• Puppan

Det som oftast behövs är en pyrotekniker, man är tvungen att gå nån sorts kurs för att skicka iväg riktigt stora bomber. Men jag såg på nån sida att ett litet bröloppspaket går på runt 8 000 SEK

• lillaEgo

Skumpan

Kyrkan ligger i en park FULL med träd och festlokalen ligger mitt i stan mellan höga hus.

Jag är nog mest rädd att "UFO:na" skulle tända eld på en trädtopp eller Petterssons balkong. Fast det skulle iofs vara minnesvärt för gästerna och stadens brandmän.

Svar på tråden Fyrverkerier