• Äldre 6 Jul 12:28
    8300 visningar
    5 svar
    5
    8300

    Hur länge brukar man få vänta på bröllopsbilder?

    Hej!
    Jag gifte mig för drygt 6 veckor sedan och har fortfarande inte fått bröllopsbilderna från fotografen. Hur lång tid är det normalt att man får vänta på sina bilder?

  • Svar på tråden Hur länge brukar man få vänta på bröllopsbilder?
  • Plätti­s
    Äldre 6 Jul 12:49
    #1

    I vårt kontrakt med fotografen står det att våra bilder levereras "först efter fullgod betalning är gjord", och när vi betalat har han en vecka på sig att skicka dem.

    Om det är en upptagen fotograf kan det ta lite längre tid, men sex veckor känns lite i överkant. Går det ringa eller mejla och fråga? Fotografer är ju människor precis som alla andra, så det kan ha hänt något som gjort att de inte haft tid. Eller så har de glömt bort att skicka och det bara ligger där på datorn och väntar på en påminnelse. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 6 Jul 13:36
    #2

    Ja jag får väl maila och fråga. Men man vill ju inte stressa på heller, utan vill ju att hon ska göra ett bra jobb. Längtar efter bilderna Glad

  • Plätti­s
    Äldre 6 Jul 13:55
    #3

    Efter sex veckor räknas det inte som att stressa på någon när man mejlar och kollar läget Då är det fullständigt acceptabelt att fråga. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 6 Jul 14:00
    #4

    Vår fotograf har 8-10v leveranstid, fast hon jobbar inte heltid som fotograf samt att som hon sa så kommer en semester mitt i redigerandet på 3-4v också så lev tiden blir längre men hellre det än att det slarvas med redigeringen.

  • Äldre 6 Jul 16:26
    #5

    Vår fotograf sa två veckor, men vi fick dem efter en vecka, innan vi hade betalat. 966 bilder

    Sex veckor verkar långt, dags att påminna som sagt.

Svar på tråden Hur länge brukar man få vänta på bröllopsbilder?