• Anonym (Jodå)
    Äldre 4 Jul 14:29
    16948 visningar
    13 svar
    13
    16948

    Ett sexlöst förhållande

    Jag känner igen mig i situationen, dock har jag och min partner inte varit tillsammans lika länge, och därmed inte heller kommit lika "djupt" ner i problemet som ni. Vi är kanske i det där förstadiet, där han är nöjd och jag helt enkelt har mer "egentid", som du uttryckte det. Och det är något vi pratar om och jobbar på, men som går lite upp och ner. Vissa saker har jag iaf märkt funkar okej.

    Så trots att jag ännu inte lyckats lösa det själv riktigt, så tänker jag ge dig råd! Dessa är med antagandet att ni ändå pratat om er situation, och båda är medveta om att det inte har att göra med att han egentligen är gay eller sjukt stressad på jobbet eller vad som som kan vara en "dold" orsak. Jag räknar med att det inte är något sånt, utan bara en svacka och obalans mellan er. 
    1. Har ni testat att kolla på porr tillsammans? Jag vet att det kan vara väldigt obekvämt om man inte brukar göra det ihop, men det kan ändå vara en bra grej när man kommit över det jobbiga. Turas om att välja film, visa varandra därigenom vad ni gillar och tänder på, så kanske det kan ge en "nystart". Ni kan ju börja med att kolla men med dealen att ni inte ska göra något, bara titta tillsammans. Så blir det ingen press så, liksom. Sen ta det som det kommer, blir ni kåta så är det väl bara att köra. Blir det inget så gör det en annan gång, huvudpoängen är att ni ska dela något sexuellt och ännu bättre lära er av den andra gillar. 
    2. Jag är helt och hållet med på det jobbiga i att behöva ta initiativ när man själv kanske hade föredragit att bli lite bossad över, men faktum är att just sex kan vara mycket av en vanegrej, och är man van att inte ha det (iaf om man är som våra respektive partners verkar vara) så är man kanske okej med att ha det så. Då måste man göra det till en vana att ha sex innan man kan förändra hur man gör det. Tror jag. Ja, trist att behöva vara initiativtagande, men jag har märkt att iaf för oss funkar det bäst om jag ändå tar den och faktiskt säger till honom vad han ska göra. Då kommer han igång, och jag kan släppa på bossandet. Det behöver inte ens vara medan man är i det sexuella, utan innan. Typ, man sitter efter middagen och säger "vad ska vi göra resten av kvällen? Jag tänker såhär, om vi först dukar av, efter det går och har sex, sen duschar och ser på tv en stund innan vi ska sova. Vad tror du om det?" Helt öppet och inte ens sexuellt laddat, men bara för att dra ut det i det öppna och plantera tanken redan innan, liksom. Det funkar iallafall bra på min kille. Vi man vara mer diskret kan man ju föreslå typ att gå och duscha tillsammans, och ta det därifrån sen. Är han dryg så kan det också behöva några "ta på mina bröst" eller liknande innan det går av sig självt. 
    3. Mitt tredje tips är faktiskt, "riktig", rådgivning. Jag har aldrig testat sånt själv, men det kan säkert vara jättebra! 
    4. Om det är så att han bara inte vill ha sex, är så asexuell liksom, så kanske ni skulle kunna prata om att öppna lite på ert förhållande. Det är inget för alla, men det kan ju faktiskt vara en metod att låta det vara okej för dig att ligga med andra och därigenom få din sexlust tillfredsställd. 

    Jag tycker också att Trendvändarens tips är jävla bra! Inte heller något jag testat själv, men det låter fantastiskt! 

  • Anonym (Jodå)
    Äldre 4 Jul 14:31
    #5

    Åh, och också! Jag är övertygad om att i princip alla förhållanden går igenom tyngre perioder. Det är väl ett faktum att bra förhållanden inte händer av sig själva, utan behöver arbetas ordentligt på i perioder. Låt inte detta döma ut det, utan se det som något att överkomma tillsammans, som kommer stärka er istället för att bli så stort att det splittrar er! Ni verkar ju ha det jättebra tillsammans i övrigt. Lycka till! 

Svar på tråden Ett sexlöst förhållande