• Plättis

    Äldsta vän blivit ignorant inför mitt bröllop - bjuda eller inte?

    Ett vänskapsförhållande kan i längden inte bestå av en person som bara ger och ger, och en person som bara tar och tar. Det låter som att du själv inser att L inte är lika viktig för dig som hon varit tidigare. Och man växer ifrån varandra, även om man känt varandra i 18 år. 

    Kan du skriva till henne igen (för hon läser ju uppenbarligen det du skriver) och säga att du vill träffas och prata om hur det varit den senaste tiden? Typ att det känns som att ni glidit ifrån varandra och du vill veta om ni kan göra något för att fixa det här? Att ta tillbaka inbjudan till bröllopet är en rätt stor grej, och det ska mycket till innan man kan laga de sår som uppstår efter det.

    Och att hon är fokuserad på det ekonomiska är kanske inte så konstigt eftersom hon är i en knepig sits efter en separation (det är dyrt att flytta isär och göra slut) och har två barn att ta hand om. Kombinerat med att det är liiite svårt att tro på kärlek och att dela någons glädje när man lämnat ett destruktivt förhållande. 

    Jag har brutit med mina bästa vänner också, och det gör så in i helsikes ont i början. Men det blir bättre efteråt.

    Det är egentligen som vilket förhållande som helst. Man hänger kvar för de fina delarna som man delat, vet inte hur man ska hitta någon som ska ta den personens plats och tycker att de meningsskiljaktigheter man har ändå borde gå att lösa om man anstränger sig lite. Fråga dig om det är värt allt arbete det kommer krävas. Vill du vara den som ger och ger för att kanske få något tillbaka i framtiden? 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Äldsta vän blivit ignorant inför mitt bröllop - bjuda eller inte?