• Äldre 28 Jun 17:43
    3773 visningar
    4 svar
    4
    3773

    Letar förlovningsring - hjälp

    Hej!

    Jag och min sambo ska förlova oss i sommar och jag är nu ute efter den perfekta ringen. Vi ska åka till Stockholm och leta hade vi tänkt. Jag som inte är så bevandrad vill ha alla tips jag kan få.

    Det jag letar efter:
    En silverfärgad ring (gärna i vitguld), med en lite större sten och två mindre på sidan om. Jag är nog inte så noga med om det är riktiga diamanter eller inte, utan kan nöja mig med swarovskikristaller. Pristaket är 2500-3000 kr.

    Vart hittar jag denna ring?
    Finns det något jag bör tänka på gällande material och diamant/kristaller?

  • Svar på tråden Letar förlovningsring - hjälp
  • Äldre 29 Jun 08:16
    #1

    Hej Solgras,
    Jag skulle nog rekommendera Guldfynd, är osäker om till och med den får in allt det för under 3000kr men värt att kolla.


    Ha en riktigt fin sommar!


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • baller­ina
    Äldre 29 Jun 16:34
    #2

    Menar du 3000 kronor för en ring eller för två?

    Att hitta en ring i vitguld och med diamanter under 3000 kronor är nog hopplöst. Kaaaanske, kanske kan ni hitta en som liknar det, men då blir faktiskt kvalitén lidande. Tänk att förlovningsringen ska hålla för resten av livet. Om man har det pristaket kanske man får tänka om? 

    Det finns många fina ringar i palladium, titan, guldringar utan stenar... Det är fint med stenar, men satsa då hellre på något som verkligen sitter och inte förstörs. Ofta får man vad man betalar för.

  • Äldre 29 Jun 16:51
    #3

    Hej!

    Det är ganska liten budget om du vill ha en ring i vitguld och diamanter, även om du ska ha äkta diamanter eller inte. Mitt råd är att du ska kolla på Chanti.se eller guldfynd. De brukar ha rea så här dags och lägre priser vid juli-augusti. Eller tar du nått i silver eller titan med en liten sten. Sista utvägen är att höja budgeten, om du vill ha det i både vitguld o större stenar.

    Lycka till ????

  • Äldre 30 Jun 17:09
    #4

    Hej!

    Vi rekommenderar er ringar i silver eller stål. Ringar i stål med cubic zirkon-kristaller kan ni få för kring 1000 kronor och i silver med diamanter kan ni komma undan med kring 2500-3000 kronor beroende på diamant.

    Med vänliga hälsningar


    Mega Guld MSG AB
Svar på tråden Letar förlovningsring - hjälp