• Äldre 28 Jun 14:15
    6006 visningar
    7 svar
    7
    6006

    Ni som ordnat möhippa, vad betalade alla per person?

    Möhippan för kompisen blev rätt billig. 


    Men så var det bara jag och en till tjej som ställde upp på hippan alla andra hade annat bättre för sig tydligen :(


    Så vi hade middag hemma hos den andra tjejen, där blivande bruden lämnades ute på gården (bostadsområde där vi hade dukat utanför balkongen/uteplatsen på bottenvåningen) med lite flaskor som vi bad henne öppna medans vi hämtade maten.


    Öppnaren var en sån där som rapade högt för varje flaska man öppnad och hon höll på att garva ihjäl sig ;) 


    Efter maten fick hon utföra lite små uppdrag som i princip gick ut på barnlekar (eftersom vi var bara 20 meter från hennes gamla dagis) så det var hoppa hage, hoppa hopprep och lite sånt + måla 3 förbestämda motiv med vattenfärger på sånt där papper på rulle (typiskt dagis-grej). Vi ramade sen in en av dom och gav henne på bröllopet som minne :) 

    Eftersom hon hade lite ont i halsen och kände sig krasslig så drog vi bara på henne en vit t-shirt över de kläder hon hade på sig, där det stod att hon skulle gifta sig och så hängde vi ett snapsglas med rund fot i snöre om halsen på henne och så gick vi ut på en av dom lite lugnare krogarna.
    Där blev det ett par drinkar och så blev hon "sponsrad" av några grabbar med lite öl i sitt snapsglas.


    Blev kanske 2-300:- var för mig och den andra tjejen + det vi drack själva då. 


    Alltså summan inkluderade maten, t-shirten och allt annat som gick åt...


     


    När vi gifte oss så tror jag att våra tärnor och marskalker la ca 5-700:- var på att fira oss.
    Vi blev kidnappade och tagna åt varsitt håll (varsin bil) och sen träffades vi på gokartbanan, där min "andradagsmigrän" inte var så glad så jag körde bara övningsvarven och gav upp sen.
    Maken fick sen åka på picknick och bowling medan tjejerna tog med mig hem för lunch, hundpromenad och sen iväg på sminkning. 


    Senare på kvällen gick vi ut och käkade och sen åkte vi tillbaka hem till oss och spelade spel halva natten och inventerade vår bar ;) 

Svar på tråden Ni som ordnat möhippa, vad betalade alla per person?