• Äldre 5 Jun 12:40
    5201 visningar
    11 svar
    11
    5201

    Bystfråga

    Hej!

    Jag har fött och ammat 3 barn och därför är inte bysten längre där dom var innan. Det är ganska mycket överflödig hud. Vad kan man använda för att hålla bysten på plats i en brudklänning som inte har axelband? Tar tacksamt emot tips!

  • Svar på tråden Bystfråga
  • madmox­xi1177
    Äldre 5 Jun 13:12
    #1

    är klänningen djup i ryggen? annars finns det massa fina balconett bhar som ge stöd underifrån och så kan du ha pushup ilägg om du vill ha ett lyft :)

  • Aniara­4
    Äldre 5 Jun 15:07
    #2

    Wonderbra Ultimate strapless är väl den klassiska rekommendationen. Jag kan intyga att den tar ett stadigt tag! Dessvärre har jag även rätt mycket hull i sidorna som fick samma lyft vilket resulterade i bullar i armhålorna. Obestämd Så just för mig passade den inte, men många andra är nöjda!

  • Äldre 5 Jun 16:49
    #3
    +1

    Många axelbandslösa brudklänningar har en ordentlig inbyggd korsett och BH redan, så de flesta behöver inte ha något mer under egentligen. 


    Så om du vill känna dig lite tryggare så kan du ju köra på bysttejp exempelvis :) 

  • Äldre 6 Jul 13:25
    #4

    Hej! Jag hade Wonderbra Strapless under min bröllopsklänning och den sitter verkligen på plats! Bad även sömmerskan sy fast en liten ögla bak på klänningens insida så att jag kunde trä bh bandet igenom. Precis som man trär ett bälte genom en ögla på byxorna så behöver man inte oroa sig för att bhn ska synas om klänningen åker ner. 


    www.uppercut.se/tjej/underklader/wonderbra/

  • baller­ina
    Äldre 7 Jul 09:52
    #5

    Det beror lite på hur klänningen ser ut. Är det inbyggd korsett så behöver du knappast ha bh... Jag kommer skippa bh (har inte ammat, men har stora och hängiga bröst ändå) eftersom brösten hålls uppe tack vare korsetten och snörningen. Jag provade klänningen med bh, men då blev det som en liten "glipa" mellan kroppen och klänningen under bröstet, lite under där bh-bygeln var.

  • Äldre 7 Jul 11:32
    #6
    Plåstertejp är ett hett tips. Min klänning är djupt urringad både fram och bak och freebra är ju tyvärr inte ett alternativ för lite större rattar men jag har lyckats tejpa till riktigt snygg klyfta Skrattande
  • crs
    Äldre 7 Jul 11:39
    #7
    Får jag lov att kapa tråden lite och ställa en relaterad fråga? 

    Hur bra funkar freebra eller tejp när man är varm och svettig? Lossnar det? 
  • Äldre 7 Jul 13:51
    #8
    crs skrev 2015-07-07 11:39:27 följande:
    Får jag lov att kapa tråden lite och ställa en relaterad fråga? 

    Hur bra funkar freebra eller tejp när man är varm och svettig? Lossnar det? 
    Min erfarenhet är att de lossnar när man blir varm och svettig. Men jag har lite större byst så jag vet inte om tyngden gör sitt. ...... provat två olika sorter men de lossnar ändå
  • Äldre 7 Jul 13:54
    #9
    crs skrev 2015-07-07 11:39:27 följande:
    Får jag lov att kapa tråden lite och ställa en relaterad fråga? 

    Hur bra funkar freebra eller tejp när man är varm och svettig? Lossnar det? 
    för mig lossnade klistret på freebra direkt när jag blev lite varm, har antagligen också att göra med att jag har lite större byst och att det då blev för hög belastning på klistret (trots att freebra hävdar att det funkar även för kupor upp till E......). en mindre storlek klarar sig förmodligen lite bättre.

    för mig funkade tejp bra även när jag var varm och lite svettig, har dock inte provat en hel dag ännu - ska hårdtesta vid nästa klänningsprovning. sen är det ju olika från tejp till tejp också, för mig fungerar elastisk tejp bättre än oelastisk och längre remsor funkar bättre än korta.
  • crs
    Äldre 7 Jul 14:17
    #10

    Tack för svaren! Men lite oroande också. Jag har varit inställd på freebra, behöver en med öppen rygg, men är minst lika inställd på att vara jättevarm. Nu har jag iofs bara en (något trött) a-kupa så det håller kanske bättre, men ändå. 

    Hur funkar det med tejp? Det har jag aldrig testat? Vet du typ någon schyst guide för hur man sätter?

  • Äldre 8 Jul 11:32
    #11
    crs skrev 2015-07-07 14:17:25 följande:

    Tack för svaren! Men lite oroande också. Jag har varit inställd på freebra, behöver en med öppen rygg, men är minst lika inställd på att vara jättevarm. Nu har jag iofs bara en (något trött) a-kupa så det håller kanske bättre, men ändå. 

    Hur funkar det med tejp? Det har jag aldrig testat? Vet du typ någon schyst guide för hur man sätter?


    jag började med youtube för drag queens brukar ju ha de bästa knepen..: 
    ">

     
    att forma brösten uppåt var ganska intuitivt och jag fick till det på första försöket men räknar med att testa några gånger till innan skarpt läge. 
    testa freebra, det kanske funkar för dig!
Svar på tråden Bystfråga