• Äldre 2 Jun 08:06
    14168 visningar
    21 svar
    21
    14168

    Tips för hur jag kan placera borden i partytält!

    Vi kommer ha vår fest i ett partytält som är 6x12 meter och vi kommer vara ca 54 personer. 

    Någon som har dukat i ett partytält & har bilder eller bara tips??

    Jag vet inte om jag ska ställa borden som ett E eller som ett U eller hur jag ska göra. :)

    Tacksam för tips!!

  • Svar på tråden Tips för hur jag kan placera borden i partytält!
  • Äldre 4 Jun 11:50
    #11
    +1


    Ritade ut stolplatserna med,
    Live free, ride free
  • madmox­xi1177
    Äldre 4 Jun 12:53
    #12
    Nightrod skrev 2015-06-04 11:28:57 följande:
    Ge mig bara måtten på allt så kan jag slänga ihop något när jag har en stund över
    vet inte hur min lokal ser ut än :p men jag kan höra av mig när jag vet ;)
    <3
  • Äldre 5 Jun 02:02
    #13

    Super Nightis! Det blir nog fler än TS som får nytta av dina "skisser". Du som har vana av evenemang osv, vilket av dessa alternativ tror du är att föredra för en bröllopsmiddag? 

    Om man har en U-form, ska folk sitta på insidan av U:et också? 

  • Äldre 5 Jun 08:23
    #14
    Pess skrev 2015-06-05 02:02:31 följande:

    Super Nightis! Det blir nog fler än TS som får nytta av dina "skisser". Du som har vana av evenemang osv, vilket av dessa alternativ tror du är att föredra för en bröllopsmiddag? 

    Om man har en U-form, ska folk sitta på insidan av U:et också? 



    Oj de evenemang som jag är van vid är mer festa och dansa på krogar mm så detta med finmiddagar är inte min "cop of the" när det gäller erfarenhet av fester.

    Men i u formationen såJA då skall fol sitta på insidan med, därför bör man flytta de långa borden en-två meter från honörsbordet så det inte blir för nära och så man kan gå runt den vägen med vid gående buffe.

    Vi komemr troligen ha en E-duktning men vi kommer nog itne veta med säkerhet förrän vi ställt upp alla bord och tittat och trixat, mycket har ju att göra med var inngångarna och utgångar är med så man inte täcker upp dessa.

    Vilekt jag skulle föredra, hmm ingen aning faktiskt, jag vill ju gärna att folk sitter nära och inte känner att de får "dåliga" platser långt ifrån honörsbordet så vi komemr nog försöka gå på det temat, sedan får vi se vilket som passar bäst när vi väl börjar röja runt med borden
    Live free, ride free
  • kouki
    Äldre 5 Jun 08:58
    #15
    Pess skrev 2015-06-05 02:02:31 följande:

    Super Nightis! Det blir nog fler än TS som får nytta av dina "skisser". Du som har vana av evenemang osv, vilket av dessa alternativ tror du är att föredra för en bröllopsmiddag? 

    Om man har en U-form, ska folk sitta på insidan av U:et också? 


    Enligt min erfarenhet så är det att föredra, då man får fler människor att konversera med. Mycket trevligare! 
  • Äldre 5 Jun 10:37
    #16

    Jag är mest förtjust i E-möblering...och då mest för att vi i mitten av honnörsbordet har någn framför oss att prata med...men det blir svårt att få till med bredden på tältet tror jag. (vi kommer vara 8 på honnörsbordet)

    Men...jag var på ett bröllop där de hade U-dukning och de hade ställt en fin pall framför brudparet så att de som ville kunde komma och sätta sig och prata en stund under middagen. Solig

  • Äldre 5 Jun 11:04
    #17

    Denna placering är vi inne på i dagsläget.
    Borden skall sitta ihop med varandra men vi har satt lite mellanrum på ritningen för att lättare hålla isär "lagen" som vi kommer ha på lite poängpromenad liknande tävling, före och under middagen

    Ingång....
    Vätter mot resterande delar av byggnaden...

    Inget är bestämt och jag tror vi kan hålla ihop borden mycket mer och få mer plats, men vi har varit vääldigt generösa med måtten för att vara på den säkra sidan


    Live free, ride free
  • Äldre 5 Jun 11:24
    #18
    Nightrod skrev 2015-06-05 11:04:03 följande:

    Denna placering är vi inne på i dagsläget.
    Borden skall sitta ihop med varandra men vi har satt lite mellanrum på ritningen för att lättare hålla isär "lagen" som vi kommer ha på lite poängpromenad liknande tävling, före och under middagen

    Ingång....
    Vätter mot resterande delar av byggnaden...

    Inget är bestämt och jag tror vi kan hålla ihop borden mycket mer och få mer plats, men vi har varit vääldigt generösa med måtten för att vara på den säkra sidan


    Riktigt bra...blir lite tight när vårt tält bara är 6 meter brett...men annars är det min favoritdukning :)
  • Äldre 10 Jun 21:00
    #19

    Hej!

    Vad kul med flera som har i tält!
    Vår dukning ser ut såhär, för 60 gäster i E-sittning.
    Vi fick hjälp av firman vi hyrde tältet av som gav oss förslag på både runda bord samt olika typer av långbord och vi fastnade för denna. 
    Vårt tält är 8x12 meter. :)

  • Äldre 12 Jun 20:10
    #20

    Vad använder ni för program att göra "dukningen" med?

  • Äldre 15 Jun 05:41
    #21
    mtep skrev 2015-06-12 20:10:05 följande:

    Vad använder ni för program att göra "dukningen" med?


    Jag använder Catia V5
    Live free, ride free
Svar på tråden Tips för hur jag kan placera borden i partytält!