• Linngb­g
    Äldre 12 Apr 13:12
    32586 visningar
    26 svar
    -1
    26
    32586

    Hur mycket pengar har ni lagt/kommer att lägga ner TOTALT på brudklänning och accessoarer så som slöja, skor, smycken etc? observera att kostnader för frisyr och makeup samt liknande inte ska räknas in

    jag är nyfiken på hur stor posten för brudens kläder och accessoarer är i er budget. lägger SÅKLART ingen värdering i detta utan är som sagt bara nyfiken på hur ni gör :) själv kommer jag hamna på strax under eller över 15 000 kr.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-12 13:23
    EDIT: såklart ska ej vigsel- samt förlovningsring räknas med här :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar har ni lagt/kommer att lägga ner TOTALT på brudklänning och accessoarer så som slöja, skor, smycken etc? observera att kostnader för frisyr och makeup samt liknande inte ska räknas in
  • Äldre 12 Apr 13:20
    #1
    +1

    Vi kommer gifta oss borgerligt, med lånade vittnen och utan vänner eller familj.

    Klänning (ej brudklänning) 1500 kr

    Pumps 900 kr

    Smycken (utöver förlovning- och vigselring, naturligtvis) ca 1000 kr.

  • Äldre 12 Apr 14:39
    #2

    2000, klänning och skor

  • Äldre 12 Apr 15:37
    #3

    Landar på ca 14000.


    Klänning 12000
    Örhängen 1300
    Skor 800

    Sen ska jag köpa ett diadem också men det blir max några hundra. 

  • Äldre 12 Apr 16:31
    #4

    hmm.. 10 år sedan jag gifte mig men om jag kommer ihåg rätt...

    1200 kr brudklänning 
    300 kr skor (hade ett par knähöga vita stövlar i skinn, hittade på rea) 
    200 kr body med inbyggd bh 
    100 kr vita stayups 
    50 kr vita handskar på second hand

    hade en höghalsad klänning så inga halssmycken alls, inga smycken på händerna förutom förlovningsringen pga handskarna och i öronen hade jag små pärlor som jag redan ägde sedan tidigare

    slöja och tiara lånad av svärmor 

    SUMMA 1850 kr 

  • Äldre 12 Apr 17:07
    #5

    Blev dyrare än vad jag hade tänkt, men skyller på min blivande, då vi köpte klänningen i italien så han pratade italienska med dom och bara stod och sa okej till priserna på klänningarna dom tog fram :P

    Klänning 12 000(hade sagt 5 till honom)

    Smycken 4000 (inte ringarna)

    Tiara 400

    Skor 200

    Underkläder typ 500 (med strumpor)

  • baller­ina
    Äldre 12 Apr 18:12
    #6

    Klänningen kostade 7500kr, men det är allt jag köpt än så länge. Tänker ta smycken jag redan har, underkläder har jag redan (kommer skippa bh) och skorna blir nog ett enklare par från dinsko eller så. Alternativt lånar jag min systers skor som hon hade på sitt bröllop.

  • Äldre 12 Apr 19:08
    #7

    Klänning: max 7000 men kommer förmodligen hamna under 5000 om jag hittar något kul på ASOS och då inte behöver köpa en "brudklänning" på en brudaffär.
    Byxdress: 400-500. Att ha på kvällen när jag tröttnar på klänningen. ASOS, Nellys eller H&M. 
    Smycken: 1000. Ringen räknas inte, den blir runt 10 000. 
    Skor: Min fästman och jag jobbar med skor. Vi kommer att göra våra egna och de kommer vi få av firman. 
    Underkläder: 700. Ny bra BH och snygga men bekväma trosor, bra strumpbyxor.

  • Äldre 12 Apr 19:08
    #8

    Hamnade nog rätt precis på 5000:- om jag minns rätt. (Kanske några hundra lägre)


    Egensydd klänning så då räknar jag ju bara materialkostnaden, men hade jag fått den uppsydd så hade jag hamnat högre, därför la jag mig i den högre kategorin, även om jag lika gärna hade kunnat lägga mig i den lägre...

  • Linngb­g
    Äldre 12 Apr 20:37
    #9

    spännande att läsa om hur ni har gjort :) min klänning + lång slöja + kort spetsslöja att fästa i draperingen på kjolen + spetssjal att göra små ärmar av 11 500. ändringarna kommer att gå på ca 1500 kr

    skor har jag ett par ballerinaskor jag ska ha

    underkläder ca 500 (ska inte ha någon bh)

    i smyckesväg ska jag nog bara ha min mormors pärlörhängen

    sedan kanske en tiara, ca 1000

  • Plätti­s
    Äldre 13 Apr 09:24
    #10

    Jag hittade min klänning på Etsy, med frakt och tull kostade den 2 700 kr. Smycken även de på Etsy, 500 kr för örhängen och halsband i silver med Swarovskikristaller. (Gröna kristaller som passar perfekt till de gröna stenarna i min vigselring!) 
    Skor strax under 300 kr på Zalando. 
    Underkläder har jag inte börjat leta än, men räknar med kanske 500 kr för bh och några hundralappar för formande underkläder och nya strumpbyxor. 

    Det blir strax under 4 000 för mina kläder, men det kommer bli lite mer när jag hittat underkjol och dessutom förmodligen behöver göra mindre ändringar på klänningen för att den ska bli perfekt. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Hur mycket pengar har ni lagt/kommer att lägga ner TOTALT på brudklänning och accessoarer så som slöja, skor, smycken etc? observera att kostnader för frisyr och makeup samt liknande inte ska räknas in