• HelenaBeach

Enkel klännin

Hej. Ska leta klänning i Malmö. Vill ha en enkel v-ringad,ärmlös,knälång benvit klänning. Alltså ingen "riktig" brudklänning. Någon som har tips på nån affär som inte finns " överallt"??

• Svar på tråden Enkel klännin
  • Nyfiken gul , nu fru

bor inte i Malmö men jag kan tips om att leta i botiquer av olika slag.  "tantaffärer", utländska klädaffärer, testa torghandelns klädförsäljare osv.  Tänker mig att det borde finnas en hel del av såna butiker i Malmö-området.   

jag som bott i Stockholm hade mängder med såna butiker när jag åkte ut till dom invandrartäta förorterna. 

• Nyfiken gul , nu fru

det kan också vara värt att gå in i dom lite mindre kedjorna som Dea Axelssons, Pagelle osv.  Och prova även att gå in i butiker du kanske vid en första blick aldrig nånsin skulle gå in i ...  dessa nischade butiker som säljer hemvävda klänningar, rockabillykläder, punkinspirerade kläder, exklusivare märkeskläder, outlets, osv... 

testa även secondhand-butiker. 

• HelenaBeach

Tack Snälla ni, får väl ta en dag i stan och gå i ALLA affärer...

Woops var söta men lite för korta. Helst knä elr strax under.. Jag är 48 och har visserligen korta kjolar och klänningar generellt men just denna magiska dag kan det vara lite längre ????

Hade varit skönt att ha hittat klänningen o kunna stryka det på listan, kram på er

• HelenaBeach

Tack för tips snälla.

Ska upp i stan nu torsd- fredag OCH Lördag!! Puh

Fick oxå tips på en billig sömmerska om jag inte skulle hitta något

Var har alla ni hittat era klänningar??

Svar på tråden Enkel klännin