• Äldre 30 Mar 21:38
    4030 visningar
    10 svar
    +1
    10
    4030

    Hur skriver jag det?

    Den bästa gåva vi kan få är er närvaro på vår dag.
    För er som ändå vill ge en gåva så tar vi tacksamt emot ett bidrag till vår drömresa.


    Kontonr: xxxxxxxxxx

  • Äldre 1 Apr 11:05
    #7

    Vi skrev inte ut kontonummer utan gästerna tog med sig kuvert till festen där dom förvarades i en låst och tung pulpet. 


    Skulle någon ha önskat sätta in pengar så hade vi löst det på en sån fråga (eller sagt till våra föräldrar att "om någon frågar efter konto så säg att dom kan sätta in pengarna till er, så löser vi överföringen sen"


    Men oavsett vad man tycker om kontonummer mm så var det ju inte det som var TS fråga, utan "hur kan man formulera detta"

  • Äldre 1 Apr 12:57
    #9
    Nightrod skrev 2015-04-01 12:52:40 följande:

    Jag lämnade faktiskt förslag :-P


     


    Jag hade gått på CRS linje så jag hade skrivit liknande.


     


    Den största gåva vi kan få är ert deltagande på vår dag, men för de som ändå vill ge föreslår vi ett bidrag till vår bröllopsresa


     


    Sedan är det upp till dem hur de vill bidra, eller så hänvisar man till Toastmaster eller brudparet själva för frågor, kring resan. Men jag tycker man just skall föreslå gåvan om bidrag för det finns alltid dem som vill ge någon fysisk present som en sak och då skall de inte känna sig dumma som inte ger "kontanter"


    Med andra ord håller du med om mitt första förslag minus det jag skrev om kontonummer (eftersom det är vad TS själv hade som önskan)  Tungan ute
Svar på tråden Hur skriver jag det?