• Virvlande

    Bröllop i Linköping 2016

    Finns det några andra blivande brudar i Linköping med omnejd? Det skulle vara trevligt att kunna diskutera med er. =)

  • Svar på tråden Bröllop i Linköping 2016
  • Virvlande

    Vi började planera igår, så vi har inte kommit så långt än. Vi tänker oss iaf en borgerlig vigsel i trädgårdsföreningen eller vid slussarna i Tannefors. Vi har inte ens bestämt vilken månad det bli än!

  • Virvlande
    Virvlande skrev 2015-03-07 18:03:03 följande:

    Vi började planera igår, så vi har inte kommit så långt än. Vi tänker oss iaf en borgerlig vigsel i trädgårdsföreningen eller vid slussarna i Tannefors. Vi har inte ens bestämt vilken månad det bli än!


    vad har ni tänkt för lokal? Hur många blir ni och vad har ni för budget (om man få fråga Flört)?
  • Virvlande
    dahlinskan skrev 2015-03-09 22:56:52 följande:

    Va mysigt det låter! Min sambo vill gärna vigas ute men jag är lite för skraj & tänker mycket på vädret....

    Vi ska gifta oss 27/8-16 &

    Vi har precis bokat Slatteforsmagasin (igår ??) vi blir ca 60 gäster & har en budget på 100.000. Ungefär.


    Jag tänker som så att om det regnar så får jag väl ha ett vitt paraply. Flört
    Kollade nyss på Slattefors magasin, vad kostar det att hyra? Vi har annars funderat på Kaga bygdegård. Jag har jobbat på ett bröllop där och för två år sedan firade vi nyår där. Jag gillar den lokalen, men Slattefors verkar helt klart intressant. =)
  • Virvlande

    Ah, nja 11000 är nog liiiite utanför vår budget. Speciellt om vi ska frakta dit alla gäster också. :P men superfin lokal! Ni kommer säkert få det jättemysigt därinne. :)

  • Virvlande
    Pess skrev 2015-03-13 04:44:33 följande:

    Jättefint där, Virvlande! Vilket mysigt val av vigselplats! Är ni båda från Linköping eller? 


    ja visst är det! =)
    Jag är från Kisa och min blivande är från Åtvidaberg, så båda är ju från Östergötland och har familjen nära Linköping. Vi träffades på lärarprogrammet i Linköping. =)
  • Virvlande
    dahlinskan skrev 2015-03-15 20:55:09 följande:

    Jag är från Linköping & min sambo från Mjölby. Vi har valt landeryd kyrka nu!


    åh vad härligt! =)
  • Virvlande

    Ja det stämmer att vi letar lokal. :) har fått tips från linköpings kommun om just örat och vi har tänkt kolla på det. :) det ska väl kosta runt 4000 för icke-kårmedlemmar tror jag. Kul att du varit där och kan tipsa om det du också, det känns lite lättare nu. :P var osäker på Örat först, men nu ska jag ta tag i det och kontakta dem! :)


    crs skrev 2015-03-16 09:15:25 följande:

    Jag har för mig att du frågat om tips på festlokal någonstans, men jag hittar inte var, så jag skriver här.

    Jag var på 30årsfest på Örat i lördags. Aldrig varit där förut, jag läser civilekonom och har sällan anledning att hänga på HU, men det var en rätt schyst lokal! Jag tror vi var sådär 40 pers, och det var lagom stort för det. I liksom "stora rummet" var det två långbord, bord för buffé och scen till bandet. Efter maten flyttades borden så det var som dansgolv. 

    Det är en rätt neutral lokal så lär gå superbra att dekorera, köket var helt okej (jag och sambon hjälpte tjejen som fyllde, och köket var inte stort men där fanns allt som behövdes för att fixa och värma mat.), där finns ju porslin och sånt, och lokalen har fullständiga rättigheter så det är lugnt med alkohol. Finns ett rum som har typ bar med. 

    Och det är ju rätt centralt med, lätt att ta sig till och lätt att ta sig ifrån ifall man skulle vilja flytta festen till Ågatan. Så att tips på den. Har ingen aning vad det kostar, men jag tror inte det kan vara särskilt mycket. 


  • Virvlande
    Pess skrev 2015-03-30 08:14:36 följande:
    Ahaa, men det blir ju perfekt då! :) Kan man abonnera lusthuset eller är det som en allmän plats som man ej kan "paxa"? När gifter ni er? :)
    Jag har kontaktat de som sköter kinda kanal och det är bara att ställa sig där och gifta sig. =P Det är bara att se till att ingen annan sitter där för tillfället. =)
  • Virvlande

    nej vi tänker väl så att min blivandes bror eller någon får gå dit en halvtimme innan och se till att det är tomt och ser vettigt ut. =P

  • Virvlande

    Var förresten på Bröllopshuset och testade min första klänning för nån vecka sen. Hon som jobbade då sa att lusthuset kallas för Hawaii. Det hade jag aldrig hört förut. =P Då kan vi säga att vi gift oss i Hawaii! Drömmer
    Den första klänningen jag testade var en tärnklänning som i mitt tycke var extremt ful, i alla fall på mig. Sen testade jag en Lilly-klänning. Oj oj oj vilka fina spetsar.. Älskar deras överdelar. Men det blir ingen sån. Roligt att prova dock. =)

  • Virvlande
    Fästmö89 skrev 2015-04-21 09:28:02 följande:

    Hej,

    Jag ska också gifta mig i Linköping.

    Läste att du letar festlokal (vet inte om det fortfarande är aktuellt) och du skrev att örat tar ca 4000kr. Jag har hört att kaga bygdegård ska vara väldigt mysigt och de verkar också ta runt 4000kr. www.kagabygdegard.se/PRISLISTA.htm


    hej! Kul med fler brudar i Linköping. :) jag har tittat på Kaga förut och har både jobbat på ett bröllop där och varit på fest där. Det är verkligen jättemysigt! Men vi vill gärna ha festen i stan så vi slipper boka buss till alla utan bil och körkort. :) puben Örat ska läggas ner, men festlokalen ska finnas kvar för uthyrning. :) ska kolla på den snart.
  • Virvlande

    Har varit väldigt frånvarande på denna sida nu. Vi har inte kommit så långt. Idag hörde vi av oss till två bygdegårdar (landeryd och en i Motala ). Landeryd lägger nytt golv i typ en månad i sommar när vi ska gifta oss och den andra har vi inte hört något ifrån än. Kaga är uteslutet, de får tydligen bara ha två evenemang i månaden och de är därför "fullbokade" i juli. Står dock inget om detta på hemsidan..

    Hörde av oss till Örat, men de har sommarstängt hela juli. Står heller inte på hemsidan eller i bokningsschemat. Uppdatera people!! (Inte alls frustrerad )

    Jag har i alla fall min klänning. Det är vit, tea-leangth, rosett i ryggen, spets och korta ärmar. Min dröm! :)

  • Virvlande

    Vi har ÄNT-LIG-EN! fått bekräftat att vi kan vara i Klockrike bygdegård utanför Linköping, nära Motala. Äntligen en lokal! Jag är så lättad! Skrattande Nu ska vi bara få klartecken från Motala kommun att det finns någon som kan viga oss det datumet.

    Saker börjar falla på plats. Fem månader kvar. HjärtaSkål

  • Virvlande
    mygu skrev 2016-02-18 21:57:13 följande:

    Vi ska catera har vi tänkt.. Trerätters är planen. Men vi vill gärna ha tips på bra företag.


    Har verkligen ingen koll på företag i Linköping som caterar, men hoppas att ni hittar något bra! Vi kan ju tipsa varandra här i tråden. Vi tänker nog fixa det mesta själva, men hjälp av familj och vänner. =)
  • Virvlande

    Hej! Var ett tag sen det hände nåt här. Och alla är naturligtvis välkomna att skriva här. :)

    Har inte bokat hotell för gäster, de får bo hos familj eller vänner när de är här. :)

    Hur går det för er?

    Så här långt har vi kommit:

    Lokal är bokad.

    Vigselförrättare är bokad.

    Bröllopsresa till Kroatien är bokad och betald.

    Inbjudningar har kommit och ska skickas i helgen.

    Bröllopshemsida är skapad.

    Min klänning är lämnad hos svärmor för justeringar.

    Jag har börjat på viktväktarna (omg!).

    I helgen ska vi titta på tårtor.

    Mat är diskuterad och uppgifter är delegerade mellan våra mödrar.

  • Virvlande
    lindatrex skrev 2016-04-02 19:26:30 följande:

    Vi har gett förslag på olika boenden men inte bokat något, det får de lösa själva.

    Var kommer ni att ta bröllopstårtan från?


    Vi kommer kolla hos gyllencaféet nästa helg, men vi får se. Vi var på Linds café först, men personalen var extremt uttråkad och de hade inte fått med rätt pärm i flytten mellan lokalerna. Vi blev tillsagda att komma idag, då konditorn skulle vara där till 12:30. Vi var där vid 10:55 och då hade hon gått för dagen. Pratade med två tjejer på olika dagar och båda hade NOLL servicetänk. Känns tråkigt. :P
Svar på tråden Bröllop i Linköping 2016