• Äldre 2 Mar 12:14
    6777 visningar
    1 svar
    1
    6777

    Tal vid middag med buffé

    Hej,

    Jag ska vara toastmadame på bröllop där de ska ha buffé. Någon med erfarenhet från detta? Hur planerar man in talen när det inte är sittande middag?? Det finns inga naturliga tillfällen för avbrott på samma sätt. Hur ska jag tänka? Tacksam för tips!! Tack på förhand!

  • Svar på tråden Tal vid middag med buffé
  • Äldre 2 Mar 12:27
    #1

    Ta med en bjällra/klocka eller liknande. Något du kan pingla med för att påkalla uppmärksamhet.


    Försök styra upp mathämtningen lite.
    Se till att alla bord har fått mat (skicka dom i omgångar) och när alla har fått så kan det vara ett bra tillfälle att se till att dom första talen hålls.
    Sen kan du uppmuntra till att det ska hämtas mer mat, för att sen (när första ruschen är över) plinga i klockan och påkalla uppmärksamhet för nästa talare.

    Markerar du att "tal kommer hållas" så kan de som var på väg att hämta mat, sitta kvar en stund till och dom som står vi buffén kan hinna tillbaka om du även annonserar talarna en liten stund och kanske typ säger något om "när jag plingar i klockan så betyder det att någon snart kommer hålla tal, så då är det trevligt om alla sitter ner"

Svar på tråden Tal vid middag med buffé