• Äldre 24 Feb 20:06
    3233 visningar
    5 svar
    5
    3233

    POTATIS

    Hej jag ska ha fläskfilé med smak av grönpeppar som ligger i marinad.
    och i vilken form av potatis tycker ni. vill ha tips på olika??
    gärna något som är lätt att tillaga och är saftigt som man kan ha till ca 70 personer.

    tack på förhand


    Planerar mitt underbara bröllop i 2015 MAJ
  • Svar på tråden POTATIS
  • Äldre 24 Feb 20:33
    #1

    Örtstekt potatis, potatisgratäng, ugnsrostad potatis, potatisbakelser, potatis- och prästostkaka, pommes anna.

    Vi kommer ha potatisgratäng och stekt potatis :) Men vi lagar inte själva. 

  • Äldre 24 Feb 21:52
    #2

    Personligen uppskattar jag när det serveras i "portionsbitar" speciellt om det är buffe'. Det blir lätt kladdigt och osmakligt när många tar från faten. Jag skulle servera fyllda potatistoppar. Brukar fylla med en klick vitlökssmör. De kan göras klara och spritsas ut i valfri storlek på plåten, bara att gratinera innan servering. Annars skulle jag ha smörslungad färskpotatis eller fransk potatissallad om det är sommartid. Lycka till med planeringen!

  • Äldre 24 Feb 22:08
    #3

    Hasselbackspotatis!
    Lätt att laga, tar liten plats, ser snyggt ut och är gott till! :)

  • Äldre 25 Feb 07:44
    #4

    Om det är svårt med att hålla potatisen varm tappar alla ugnsstekta grönsaker /gratänger sin charm tycker jag. Lätt att det bara känns trist.
    Föreslår som kall potatis: Fransk potatissallad. Fräsch och inte lika kladdig/soggig som den vanliga

  • Äldre 20 Apr 10:27
    #5

    Potatisbakelse är festligt och gott :) Dessutom kan man förbereda bakelserna innan och bara värma upp dem och ge dem fin färg innan servering.
    Följ länken för att komma till receptet: madame-edith.blogspot.se/2015/04/potatisbakelser.html
    Madame Edith - Inredare och Matbloggare


Svar på tråden POTATIS