• kochen93

    Stockholmsbrudar 2016

    Det finns redan en grupp för brudar som bor i Stockholm och gifter sig 2015, jag tycker därför att det är dags för en grupp för oss som gifter sig 2016!

    Alla som bor i sthlmsområdet eller ska gifta sig i området är välkomna att bolla idéer och få stöd här var väl tanken

    Vi planerar bröllop 13/8-16, hur ser det ut för er andra?

  • Svar på tråden Stockholmsbrudar 2016
  • Tingeling89
    augusti skrev 2015-02-23 13:43:46 följande:

    Tack för tips :)

    Kul tingeling, vi gifter oss samma dag haha vi flyttde också från. Augusti 2015 tilljamuari 16;)

    Däremot har vi tittat på ica och city gross osv för tårta men det är så mkt tillsatser och skit i de tårtorna så det är inte aktuellt för oss tyvärr.


    Nämen vad roligt med samma datum. Tyckte jag kände igen dig från tråden om 2015 Glad

    Är inte själv så rädd för i och med att jag är så allergisk mot typ allt färskt i frukt och grönt väg, så nåt måste man ju ha i. Men alla tänker ju olika.

    Välkomna Tenshi och weddinghelena!
  • Tenshi

    weddinghelena: Ja det verkar vara svårt :( Vi vill verkligen fixa egen mat och dryck då detta blir billigast och bäst för oss, men det verkar som att det inte finns lokaler centralt som tillåter detta, och sen ligger alla priser på summor långt över våran budget så det känns ganska så kört just nu. :( Vet liksom inte hur man skall lösa detta då jag har släkt från Skåne som skall komma hit som inte kan hjölpa till med så mycket planering.
    tackar i alla fall så mycket för din hjälp <3

  • augusti
    Tenshi skrev 2015-02-23 14:42:08 följande:

    augusti: Ja det kanske är billigare, men krångligare? Vart får man slå upp tält i Stockholm? Och vart hyr man sådant? :S 

    Det som är smidigt med lokal är att allt finns på plats och att om det regnar så är man innomhus och jag är inte så sugen på att sitta i partytält när det regnar.

    weddinghelena: Jag kollade deras priser och att bara hyra lokalen kostar 10.000 :( Jag tänkte max lägga 2000-3000 på att hyra själva lokalen, men att man kan ta med sig egna grejer som porslin, glas mm. för att hålla kostnaden nere (som en hembygdslokal), men sådant kanske inte finns centralt i Stockholm? :(

     


    Lanske det här då?

    stralsund.bokalokal.se
  • kochen93

    Vad roligt att så många Stockholmsbrudar planerar bröllop till 2016 Skrattande

    Tenshi: Nej att försöka hitta en lokal som inte serverar mat eller dryck är inte helt lätt. Att dessutom hitta en som man gillar, som inte för långt bort och som inte är för dyrt verkar ännu svårare ;)

    Hur ser det ut för alla, kör ni kyrkligt eller borgligt? :)
    Vi kommer nog köra borgligt, men oavsett hur det blir kommer vi inte vara i kyrkan.

    Om jag skriver underligt så är det för att jag är sjuk...!

  • KoA2016

    Oj, oj! Här har det hänt grejer! Tungan ute Kul att vi redan är så många! Vi gifter oss borgerligt i vår kommun i en lokal med fin utsikt och försöker hålla oss till närmare femtio än hundra gäster, även om det lätt springer iväg i antal. Gissningsvis landar vi någonstans i mitten. Egentligen är vi nog intresserade av ett mer intimt bröllop, men det är ju så många (typ syskon och liknande) som vi inte "kan" utesluta.

  • augusti

    Välkommen kocken!

    Vi gifter oss kyrkligt för det känns mest romantiskt, sen vill min kille så gärna det,själv hade jag kunnat tänka mig borgeligt typ någon romantisk plats eller så, men han är väldigt bestämd där o mig kvittar det :)

  • weddinghelena
    Tenshi skrev 2015-02-23 13:14:21 följande:

    Hej! Jag hoppar in här också! :)


    Efter många år av övervägande fram och tillbaka pga dålig ekonomi har vi äntligen bestämt oss för att gifta oss! :D


    Vi kommer att gifta oss borgerligt 16/6-2016 inför 30 st. utav våra närmaste familj och vänner, och vi har en liten budget på 10.000 kr då vi inte vill lägga för mycket pengar på en dag + att jag har en ganska knaper inkomst som begränsar en del. 


    Vi har tänkt att viga oss i Eric Ericsonhallen på skäppsholmen, men lokal för festen har vi inte riktigt titta på då vi inte vet vilka ställen runt om som är billiga där man kan servera egenlagad mat. 

    Nån som också skall gifta sig i samma lokal eller har tips att ge på billiga festlokaler i närheten? ^^


    Ska bli kul att följa er alla! :D


    Jag kom att tänka på att på Ulla Vinblad kan man äta middag i större sällskap och får då en fin matsal en våning upp helt för sig själv, då betalar man ingen hyra utan bara maten så då kanske ni kan köra med att de iaf fixar mat och dricka för de pengarna ni slipper lägga på lokal, fast ni kanske hade tänk att ha fest med dans efter maten också.
  • augusti

    Haha ser nu att du ju startade tråden :) kocken


    augusti skrev 2015-02-23 17:51:53 följande:

    Välkommen kocken!

    Vi gifter oss kyrkligt för det känns mest romantiskt, sen vill min kille så gärna det,själv hade jag kunnat tänka mig borgeligt typ någon romantisk plats eller så, men han är väldigt bestämd där o mig kvittar det :)


  • kochen93
    weddinghelena skrev 2015-02-24 08:52:59 följande:
    Jag kom att tänka på att på Ulla Vinblad kan man äta middag i större sällskap och får då en fin matsal en våning upp helt för sig själv, då betalar man ingen hyra utan bara maten så då kanske ni kan köra med att de iaf fixar mat och dricka för de pengarna ni slipper lägga på lokal, fast ni kanske hade tänk att ha fest med dans efter maten också.
    Åh, Ulla Vinblad ska vara fantastiskt fint!
    augusti skrev 2015-02-24 09:05:59 följande:

    Haha ser nu att du ju startade tråden :) kocken


    Haha shit happens ;)
  • Tenshi
    augusti skrev 2015-02-23 16:01:56 följande:
    Lanske det här då? 

    stralsund.bokalokal.se
    Åh Stralsund verkar helt okej! Ligger inom våran budget ialla fall :) Vi har mailat runt en del på lokaler men inget napp än, men vi get inte upp! ^^
    weddinghelena skrev 2015-02-24 08:52:59 följande:
    Jag kom att tänka på att på Ulla Vinblad kan man äta middag i större sällskap och får då en fin matsal en våning upp helt för sig själv, då betalar man ingen hyra utan bara maten så då kanske ni kan köra med att de iaf fixar mat och dricka för de pengarna ni slipper lägga på lokal, fast ni kanske hade tänk att ha fest med dans efter maten också.

    Det verkar ju bra, men tanken är också att vi ska kunna ha fest och dansa på kvällen. Men inte helt dåligt förslag :)


    Är väldigt tacksam över att så många utav er fina människor vill hjälpa till <3

Svar på tråden Stockholmsbrudar 2016