• Äldre 19 Feb 09:08
    2711 visningar
    6 svar
    6
    2711

    Hjälp med texten till vår önskan

    Hej.

    Jag sitter och knåpar på vår inbjudan.
    Jag har så svårt att formulera mig ang detta.
    Vi vill ha ett barnfritt bröllop och där har jag hittat lite som man kan skriva,
    men jag vill gärna ha fler förslag.

    Och till bröllopspresent har vi tänkt oss bidrag till vår bröllopsresa, men även ha en önskelista på tex Cervera. Tanken är att vi alla tre, vår son inkluderad, ska åka på en resa då han om någon förtjänar att åka på en resa då han fick cancer när han var 3,5 månad gammal. Så det vill jag ska stå med på något vänster, då kanske de som normalt väljer en present framför bidrag väljer bidrag istället. Saker har vi ett helt hus av så vi kommer ju isåfall önska oss nya tallrikar och dylikt.

    Vore extremt tacksam för hjälp, helst snabbt.

    /Amanda

  • Svar på tråden Hjälp med texten till vår önskan
  • Äldre 19 Feb 09:30
    #1

    Hej,

    Jag har också letat lite efter bra formuleringar för att be om ett bidrag till en resa istället för prylar. Finns lite tips i denna tråd: www.brollopstorget.se/forum/thread/4353547-bidrag-till-brollopsresa

    Gillade mycket Pimpim83´s formulering:  Eftersom vi levt under samma tak i flera år har vi det mesta av allt (och lite till). Vi behöver därför inte fler saker.
    Däremot skulle vi uppskatta ett litet bidrag till vår bröllopsresa genom ett presentkort på Resia. Vi blir lika tacksamma för små bidrag som för lite större.

  • Äldre 19 Feb 09:32
    #2

    Står visserligen presentkort, men det kan man byta ut Glad

  • Äldre 19 Feb 22:13
    #3

    Oh fy, stackars liten! Jag antar att han är frisk och mår bra nu? Lilla hjärtat. Gud så jobbigt för er allihopa. Hur gammal är han nu? 

    Jag är inte så bra på formuleringar, men det finns flera här som är! :) men ni kan ju skriva om ett litet bidrag för när "ni TRE ska åka på en resa", eller om du vill trycka mer på hur duktig han varit som klarat av sjukdomen i texten, skriva ngt om att även han förtjänar att följa med på en underbar resa, så som han kämpat. t ex. eller att ni även tänker ta med er lilla kämpe på resan..  något sådant?:)

  • Äldre 19 Feb 22:13
    #4

    Förutsatt att alla vet om hans sjukdom, då.

  • Äldre 20 Feb 09:46
    #5
    Pess skrev 2015-02-19 22:13:19 följande:

    Oh fy, stackars liten! Jag antar att han är frisk och mår bra nu? Lilla hjärtat. Gud så jobbigt för er allihopa. Hur gammal är han nu? 

    Jag är inte så bra på formuleringar, men det finns flera här som är! :) men ni kan ju skriva om ett litet bidrag för när "ni TRE ska åka på en resa", eller om du vill trycka mer på hur duktig han varit som klarat av sjukdomen i texten, skriva ngt om att även han förtjänar att följa med på en underbar resa, så som han kämpat. t ex. eller att ni även tänker ta med er lilla kämpe på resan..  något sådant?:)


    Han mår bra men går fortfarande på behandling, till efter midsommar. Han är 2 år snart. Alla vet om att han är sjuk, t o m människor jag aldrig träffat förut. Haha. Vi var ärliga från första stund och det startades en insamling i hans namn så därför vet många vem han är. 

    Jag hittade en text:
    "Praktiska redskap och porslin är bra
    men då finns det annat vi hellre vill ha.
    Att vi uppleva något tillsammans är bäst
    en slant till vår resa vi önskar oss mest."

    Så den tog jag men ändrade "vår" till "familjens" och då hoppas jag budskapet går fram. Men sen vet jag inte hur vi ska göra. Vi har både toastmaster, som ska hålla i middagen och festen, och ett värdpar, för att ta lite av toastmasterns uppgifter så som att hälsa alla välkomna utanför lokalen innan vi kommer och han hand om frågor ang presenter/bidrag.
    Frågan är om man ska ge ut ett kontonummer (som då värdparet får ha hand om), vilket inte är jätteroligt för då "ser" man ju innan vad alla gett eller om man ska skriva med att det finns en "spargris" där man kan lägga kuvertet på festen?
  • Äldre 20 Feb 10:06
    #6

    Vi tog emot kuvert på festen.


    Eller rättare sagt, vi bad dom lägga kuverten (om dom hade med sig) i en alkov som fanns där.


    Sen gjorde jag så när vi var klara på natten och skulle åka hem att jag plockade ur pengarna utan att kolla vem som gett vad, för jag tyckte att alla var värda ett lika stort tack och jag ville inte bedöma folk utifrån vad dom hade gett för summor.


    Svärmor och pappas nya fru blev lite chockade först, men när jag förklarade varför så förstod dom mig och hjälpte till att hålla pengar, kuvert och kort Flört

Svar på tråden Hjälp med texten till vår önskan