• TNY
    Äldre 4 Jul 19:59
    41071 visningar
    57 svar
    57
    41071

    Hösten 2016

    Hej!

    Vi planerar vår dag 3/9 2016 och jag är helt nybörjare på det här.
    Tur att man har tid på sig! :)

    Dagens lycka: hittade organza-påsar i helt rätt lila färg på aliexpress, 1,5 $ för 50 st, fraktfritt.
    Dagens ugh: Så svårt att hitta bra lokaler på google, de som har uthyrning m.m. är så dåliga på att finnas på nätet!

  • TNY
    Äldre 8 Jul 21:17
    #9

    Hej igen,

    här går det sakta framåt.
    Har beställt provkort för inbjudningar från ali, efter mååånga timmars surfande. Ali är en liten djungel!

    Nu har jag istället snöat in mig på kina-klänningar (jo, jag är lite snål, vill hellre lägga krutet på en fin ring som ska sitta på fingret hela livet än en klänning och inbjudningskort som används en enda gång)

    Dagens woho! : Har hittat KLÄNNINGEN. Den, ni vet. Men jag är 1,65 lång och atletiskt byggd, och klänningen är en fotsid fodralklänning... Ska iväg till bal- och fest-affären imorgon tänkte jag och se om jag kan prova en liknande. Se om jag öht kan bära upp en sådan...

    Men visst är den heelt fantstisk?

  • TNY
    Äldre 8 Jul 21:19
    #10

    Förresten, hur fasen dansar man i en bröllopsklänning??? 

  • TNY
    Äldre 9 Jul 07:01
    #12

    Det finns ju bh-ar utan axelband, och tillockmed de utan knäppning i ryggen  :P

    www.feminint.se/underklader-brollop-fest/bh-med-djup-rygg/braza-magicups-bandlos-bh-beige (t.ex.)


    Jag använder aldrig bh, har så liten byst. Blev glad över att hitta klänning som inte "bärs upp" och blir snygg pga stor urringning, för det funkar inte riktigt på mig ;)

  • TNY
    Äldre 9 Jul 14:37
    #14

    Jösses så fin du är! Solig

    Jag står i valet och kvalet med klänning, provade en som satt som en smäck idag på brudbutiken, 4000:- , och har hittat en jättefin kinaklänning för 3000:-  ... Vad ska man ta liksom..? Butiksklänningen har snörning bak, så den kommer att sitta fint även om ett år tror jag :) Kinaklänningen har spets-rygg och det är väldigt oklart om den kan sys om för snörning utan att förlora det som gör den så speciell...

    Blir kinaklänningen bra så slår den butiksklänningen, men butiksklänningen sitter som en smäck och kanske kan man inte begära mer? .. ugh! Har ju 14 månader på mig dock, så det finns tid att fundera vidare.

    Idag beställde jag min ring iallafall! Skrattande


    skulle ju bara "in och reka lite" men butiken (som vi också köpte förlovningsringarna i) är superduktiga på att få kunden att känna sig sedd och viktig, så när vi pratat ringbredder, stenstorlekar och pris ett tag så kände jag mig "klar" och så lade jag handpenning. *haha* Tur att vissa saker är enkelt iallafall. :)

  • TNY
    Äldre 11 Jul 17:51
    #16

    Idag var vi och besökte ett trevligt ställe lite utanför Jönköping, som vi funderar på kan passa att ha bröllopet på. (Spånhults herrgård) Jag är frälst, mannen inte fullt så mycket. När det kommer till plats för bröllop så är han petigare än jag :P
    Jag tänker att ett vettigt ställe med fräscha rum och helt okej standard, där alla får plats, med en hotell-personal som är flexibel och tillmötesgående och notan är relativt billig, ger utrymme för andra saker, som solister, extra peng till fotograf, skor, klänning m.m.
    Vi får se var vi landar.

    Idag insåg jag att jag har mammas gamla vigselring som ligger och dammar i byrån. SÅKLART ska jag ha hennes enda (och ganska stora) diamant i min nya ring! Ringde juveleraren och han bara sa: "javisst, det löser vi" fastän det kommer att innebära att den ring han redan tagit hem för att göra min vigselring inte kommer att passa m.m.
    Så fruktansvärt nöjd och glad över deras bemötande. Ingenting är några problem, allting löser sig. De gör infattningar m.m. själva, så han vet vad han pratar om. <3

    Klänning ska jag avvakta med till sept/okt när de rear ut årets klänningar på ortens brud-och fest-affär. Om jag inte hittar något då, blir det att ta sig en funderare på Kina, blocket etc.

    *kram på er*

  • TNY
    Äldre 12 Jul 18:36
    #18

    might2be, jag köper den hos Royal Jewellers på Västra Storgatan 1 i Jönköping. Toppenaffär, så himla glad att killen och jag hamnade där inne när vi letade förlovningsringar, och inte hamnade på typ smycka eller liknande!

    Det vi diskuterat såhär långt är en allians i vitguld med 12 eller 15 brillianter, kommer inte ihåg storleken på dem, men inte de minsta. Priset just nu är 10 000:- ungefär.
    Men så ska jag ju en med min mors diamantring och försöka modifiera ihop det här, så jag vet inte var vi landar i pris efter modifieringar  ;) Det kommer nog att krävas en bredare ring, och då kommer det att bli dyrare.

  • TNY
    Äldre 13 Jul 12:14
    #20
    might2be skrev 2015-07-12 18:40:11 följande:

    Åh, härligt att hamna rätt! I vår stad finns typ tre affärer, med olika utbud av schalinsringar... Dröm att få bygga eget! Och bra pris!


    Kanske finns lite större stad i närheten? :)
  • TNY
    Äldre 26 Jul 19:40
    #22

    Förra klänningen gick inte att göra de förändringar på som jag ville, så jag bestämde mig för att vänta till rean i september, och om jag inte hittade något bra då, kolla på Kina-klänning igen.

    Men så hände det en grej,   ;)

    Jag halkade in på en kina-sida och hittade en fantastisk jäkla klänning!
    så jag typ beställde en. *haha* så det kan gå.
    Jag resonerar som så att om den inte är bra, så är den inte dyr, och sidans policy är att acceptera returns om kvaliteten inte är som utlovad. Pja, vi får se. Nu väntar jag spänt på att få svar på mitt beställningsmail..

  • TNY
    Äldre 29 Jul 12:28
    #25

    okej, here we go. Jag beställde klänning idag.. herrejösses.. de tar inte paypal, så om sidan bara försvinner nu så har jag förlorat pengarna...

    Men ibland får man chansa ;)


    www.tdbridal.co/images/WeddingDresses/sheathcolumn_strapless_lace_wedding_dress.jpg

Svar på tråden Hösten 2016