Inlägg från: Elna14 |Visa alla inlägg
  • Elna14

    en månad efteråt

    Det där är väldigt individuellt. Om du tycker om blommor, satsa på en fin bukett, om du inte alls är intresserad av blommor, skaffa en enkel billig; om du är vinkännare, se till att välja bra viner osv. Att ha bra foton tror jag att de flesta uppskattar efteråt, se till att ha någon som tar bra bilder, det tror jag annars att ni ångrar efteråt, och gärna någon som filmar vigseln. Sedan om ni har en vän som är duktig eller om ni hyr en fotograf, det är upp till er och er budget.
    Jag håller med Nyfiken gul att många detaljer inte känns så väldigt viktiga så här i efterhand, ni måste inte ha egendesignade handtryckta servetter, det funkar bra med vilka som helst. Vi satt och lade godis i små påsar att lägga på borden, men hälften låg kvar orörda när gästerna gått hem. Sådana detaljer är inte viktiga i efterhand. För oss var det viktigt att kunna bjuda så många av våra vänner som möjligt, så vi valde lite enklare mat för att ha råd att bjuda fler, och vi ångrar oss inte. Tänk efter vad som är viktigt för er och satsa på det. 

Svar på tråden en månad efteråt