• Äldre 17 Feb 11:13
    4453 visningar
    10 svar
    10
    4453

    Tips på fotovänliga ställen i januari

    Hej allihopa,

    Jag hoppas ni är många i Stockholmstrakten som kan ge mig lite hjälp.Sedan 1,5 år tillbaka var jag och min m2b helt inställda på sensommarbröllop och möjlighet att ta fina bröllopsbilder ute i det gröna. Men nu köpte vi lägenhet mm och bestämde oss för att skjuta upp bröllopet några månader. Så nu sitter jag med ett januaribröllop(vilket är jättetrevligt) och ingen aning om hur vi ska lösa bilderna(mindre bra).

    Självklart om det är fint väder så kan man ta lite bilder ute, men inte många utan att frysa som sjutton Glad

    Så alla tips på ställen där man kan ta lite snygga bilder som inte är en fotografs studio(vi har en kompis som ska fota) är hjärtligt välkomna.

    Tack på förhand!!!

  • Svar på tråden Tips på fotovänliga ställen i januari
  • Äldre 18 Feb 09:43
    #2
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2015-02-17 21:13:00 följande:

    ett bra tips är att gå igenom slott och herrgårdar omkring er där ni ska gifta er . Många är ju öppna för visning och bara att gå in i en maffig entre med marmortrappor och annat kan räcka för att få fina bilder.    Titta runt vad som finns och ring och fråga, att ta en timma i anspråk i en entre är nog inte så stora problem bara dom har öppet den aktuella dagen. 

    det här funkar ju även på olika museer och konstgallerier och annat liknande. Tänk efter vad ni vill ha för typ av miljö omkring er, vart passar er klädsel in någonstans. Ta en chansning och ring och fråga. 

    Kolla även med stället där ni ska vigas - kyrka eller vigsellokal. Många gånger kan stentrappor och väggmålningar i en kyrka  eller en tegelvägg utomhus ge läckra bilder. 


    Tack! Mycket bra tips. Museum hade jag själv funderat på, men en kyrka eller slott kan nog vara riktigt snyggt Glad
  • Äldre 9 Nov 14:54
    #3

    Hej, tänkte puffa lite för denna. Nu är det inte långt kvar och jag är fortfarande lite lost Tungan ute

  • Äldre 11 Nov 10:17
    #5
    Emsie skrev 2015-11-10 12:40:47 följande:

    Vart ska ni vigas och vart är festen? Finns det inget ställe där som kan vara aktuellt? Vi ska gifta oss i stadshuset och hoppas kunna ta bilder där. Annars kan ju något hotell vara aktuellt kanske, inne i en fin svit.


    Vi gifter oss i Sofia kyrka, men där är konsert innan så det är inte optimalt. Och lokalen är nog tyvärr inte tillräckligt stor för detta :/

    Funderar på att hyra en fotostudio även om de kanske kostar lite.
  • Äldre 23 Nov 09:47
    #10
    Strassbruden2016 skrev 2015-11-21 00:22:29 följande:

    Om kyrkan är ledig efteråt så kanske ni kan ta foto där? Sofia kyrka är vacker så kan bli massa bra bilder där


    Tack för tipsen! Några bilder ut vill jag absolut ha så håller tummarna för allt utom regn Glad
Svar på tråden Tips på fotovänliga ställen i januari