• Äldre 16 Feb 06:32
    6110 visningar
    17 svar
    17
    6110

    inmarch

    Nån som haft sång ist gör bröllops marschen?

  • Svar på tråden inmarch
  • Äldre 16 Feb 09:25
    #1

    sång och sång, vi ska ha Änglagårds themesong :) 

  • Äldre 16 Feb 09:39
    #2

    Nästan allt hänger ju på vad prästen säger också. 
    Tror egentligen inte att denne protesterar mot sång (om det inte är något som dom inte tycker passar i kyrkan då) men prästen känner ju sin kyrka bäst och vet vad som funkar och inte. 

    Vi ändrade lite på musiken då det inte hade funkat som vi tänkt pga akustiken i kyrkan. 
    Antingen hade inte gästerna hört så mycket (eller i alla fall inte hela stycket) eller så hade inte vi hört om vi hade kört några av de förslag vi hade. Så med prästens hjälp funkade det bra.

    Det är många som inte gått in till någon av dom klassiska bröllopsmarscherna.
    Så om ni vill ha annat så går det säkert bra. Prata bara med prästen så ni kan komma fram till bästa möjliga utförande Glad

  • Äldre 16 Feb 09:56
    #3

    vi skall ha sång


    Live free, ride free
  • Äldre 16 Feb 21:35
    #4
    filibustern skrev 2015-02-16 09:25:22 följande:

    sång och sång, vi ska ha Änglagårds themesong :) 


    den är så fin.
  • Äldre 18 Feb 10:44
    #5
    Endora skrev 2015-02-16 21:35:19 följande:
    den är så fin.
    ja visst! jag föreslog den för gubben, för han gillar den låten, och han tyckte det var en bra idé^^ som utgångsmarsch ska vi ha ronja rövardotters Rid över skog
  • Äldre 18 Feb 10:46
    #6
    filibustern skrev 2015-02-18 10:44:37 följande:
    ja visst! jag föreslog den för gubben, för han gillar den låten, och han tyckte det var en bra idé^^ som utgångsmarsch ska vi ha ronja rövardotters Rid över skog
    rid över skog är som sagt jättefin.
    jag är lite sugen på att ha denna, men vet inte om damen skulle godta det, men vi får se :)


    ">

    Live free, ride free
  • Äldre 18 Feb 10:52
    #7

    oh! den låten är skitfin! mäktig! vi har en cdskiva med en del within temptation som vi bruka spela i bilen

    Pers. tycker jag inte den passa så bra till bröllop... men det är ett personligt tycke. ^^ 

  • Äldre 18 Feb 12:58
    #8
    filibustern skrev 2015-02-18 10:52:24 följande:

    oh! den låten är skitfin! mäktig! vi har en cdskiva med en del within temptation som vi bruka spela i bilen

    Pers. tycker jag inte den passa så bra till bröllop... men det är ett personligt tycke. ^^ 


    den skulle passa oss, men jag skulle vilja ha den som melodi efter sista låten då vi skall tåga ut.
    Som inmar skall vi mest troligast ha "av all den längtan"
    Live free, ride free
  • Äldre 18 Feb 14:44
    #9
    filibustern skrev 2015-02-18 10:44:37 följande:
    ja visst! jag föreslog den för gubben, för han gillar den låten, och han tyckte det var en bra idé^^ som utgångsmarsch ska vi ha ronja rövardotters Rid över skog
    Nightrod skrev 2015-02-18 10:46:51 följande:
    rid över skog är som sagt jättefin.
    jag är lite sugen på att ha denna, men vet inte om damen skulle godta det, men vi får se :)
    Vad ska ni ha för instrument som spelar era musikstycken? Eller ska ni ha enbart sång Nightrod? Jag är mest säker på vilka instrument jag vill ha och inte vilka låtar. Jag vill ha fiol och piano, kanske något mer men vi har hittills funderat på utomhusvigsel och då blir det så svårt med instrumenten. Lite omständigt att släpa ut ett piano mitt i naturen kanske hehe.
  • Äldre 18 Feb 14:48
    #10
    SaraJ skrev 2015-02-18 14:44:33 följande:
    Nightrod skrev 2015-02-18 10:46:51 följande:
    rid över skog är som sagt jättefin.
    jag är lite sugen på att ha denna, men vet inte om damen skulle godta det, men vi får se :)
    Vad ska ni ha för instrument som spelar era musikstycken? Eller ska ni ha enbart sång Nightrod? Jag är mest säker på vilka instrument jag vill ha och inte vilka låtar. Jag vill ha fiol och piano, kanske något mer men vi har hittills funderat på utomhusvigsel och då blir det så svårt med instrumenten. Lite omständigt att släpa ut ett piano mitt i naturen kanske hehe.
    Ett piano behövs väl inte släpas på, finns ju mindre elektroniska verisoner.

    Vi skall ha sång med gitarr, fiol och piano beroende på låt.

    Live free, ride free
  • Äldre 18 Feb 15:02
    #11
    Nightrod skrev 2015-02-18 14:48:09 följande:
    Ett piano behövs väl inte släpas på, finns ju mindre elektroniska verisoner.

    Vi skall ha sång med gitarr, fiol och piano beroende på låt.
    Nej det kanske inte är så krångligt som man tänker sig. Jag tycker att de akustiska pianona låter finare men är man utomhus får man kanske ta ett elektroniskt. Om det går att dra el till platsen då eller om man har ett som går på batteri.
  • Äldre 18 Feb 17:55
    #12
    Nightrod skrev 2015-02-18 12:58:17 följande:
    den skulle passa oss, men jag skulle vilja ha den som melodi efter sista låten då vi skall tåga ut.
    Som inmar skall vi mest troligast ha "av all den längtan"
    ja men kör på den då! :D 
    SaraJ skrev 2015-02-18 14:44:33 följande:
    Nightrod skrev 2015-02-18 10:46:51 följande:
    rid över skog är som sagt jättefin.
    jag är lite sugen på att ha denna, men vet inte om damen skulle godta det, men vi får se :)
    Vad ska ni ha för instrument som spelar era musikstycken? Eller ska ni ha enbart sång Nightrod? Jag är mest säker på vilka instrument jag vill ha och inte vilka låtar. Jag vill ha fiol och piano, kanske något mer men vi har hittills funderat på utomhusvigsel och då blir det så svårt med instrumenten. Lite omständigt att släpa ut ett piano mitt i naturen kanske hehe.

    Dragspel faktiskt. :) jag och karl har spelat dragspel i några år (tja, nu har gubben uppehåll pga plugg långt hemifrån) och vi frågade vår lärare om han ville spela :) han skulle visst också skriva oss en egen brudvals. ^^ 
  • Äldre 18 Feb 19:42
    #13
    filibustern skrev 2015-02-18 17:55:49 följande:
    ja men kör på den då! :D 
    SaraJ skrev 2015-02-18 14:44:33 följande:
    Vad ska ni ha för instrument som spelar era musikstycken? Eller ska ni ha enbart sång Nightrod? Jag är mest säker på vilka instrument jag vill ha och inte vilka låtar. Jag vill ha fiol och piano, kanske något mer men vi har hittills funderat på utomhusvigsel och då blir det så svårt med instrumenten. Lite omständigt att släpa ut ett piano mitt i naturen kanske hehe.

    Dragspel faktiskt. :) jag och karl har spelat dragspel i några år (tja, nu har gubben uppehåll pga plugg långt hemifrån) och vi frågade vår lärare om han ville spela :) han skulle visst också skriva oss en egen brudvals. ^^ 
    Åh va kul med dragspel! Jag har faktiskt funderat på det också. Min pappa spelar dragspel så jag är lite uppväxt med det. Det blir liksom lite personligt för mig i alla fall men jag vet inte om min blivande går med på det eller om min pappa skulle vilja spela på min vigsel. Han kanske bara vill sitta i lugnt och ro. Men det är verkligen fint med dragspel, det blir nog jättebra :)
  • Äldre 18 Feb 19:51
    #14

    11


    SaraJ skrev 2015-02-18 19:42:31 följande:
    Åh va kul med dragspel! Jag har faktiskt funderat på det också. Min pappa spelar dragspel så jag är lite uppväxt med det. Det blir liksom lite personligt för mig i alla fall men jag vet inte om min blivande går med på det eller om min pappa skulle vilja spela på min vigsel. Han kanske bara vill sitta i lugnt och ro. Men det är verkligen fint med dragspel, det blir nog jättebra :)
    jo, och det passar till låtarna. :) 
  • Äldre 1 Mar 10:21
    #15

    Jag trodde att det var upp till brudparet att få välja vad man vill ha för inmarch. Självklart kommer vi att ha en dialog med prästen men blir vädligt besviken om prästen ska styra vad vi vill ha för något.
    Vi tänkte ha en instrumental låt spelad på piana, ledmotivet till love acually Glasgow love theme - Craig Armstrong.
    Dels för att det är en väldigt fin låt och dels för att min blivande make friade till mig med iddér från den filmen.
    Måste säga till filibustern att ni har valt en otroligt pampig låt till utmarch, får rysningar varje gång jag hör den låten. :)

  • Äldre 11 May 19:16
    #16

    Har fastnat lite för att vi ska ha denna, antingen som in, eller ut marsch. Det var brudgummen som föreslog, och bruden höll med, då hon är det STORA fantasten av spelet  
    ">

        

  • Äldre 12 May 08:21
    #17
    Krystal skrev 2015-05-11 19:16:50 följande:

    Har fastnat lite för att vi ska ha denna, antingen som in, eller ut marsch. Det var brudgummen som föreslog, och bruden höll med, då hon är det STORA fantasten av spelet  
    ">

        



    Orginal zelda låten, ahhh
    8-bitars nintendo är klart bästa versionen av detta spel.
    Finns inget bättre spel än Zelda..
    Live free, ride free
Svar på tråden inmarch