• Äldre 14 Feb 06:01
    4881 visningar
    1 svar
    1
    4881

    Brudens tal, till vilka?

    Hejsan

    Har funderat länge på detta. Jag har såklart liite lust att hålla tal i utgångspunktet och har sagt till mil blivande att han dessvärre inte kan förvänta sig detta från mig på vår bröllopsdag, eftersom att jag inte vågar helt enkelt.

    Jag ska manna mig upp och lära mig detta tal och överraska honom på dagen för jag vet att detta betyder mycket för honom, men jag vill inte att han ska veta detta.

    Det är ett år kvar tills vi ska gifta oss men jag är bra igång med talet till honom och min kärleksförklaring till han. Däremot är det svårt att hitta info om brudens skål, ska man tacka föräldrar/gäster/vänner eller räcker det med tal till honom?

    Jag vill som sagt egentligen inte hålla tal alls så jag vill inte stå där längre än jag måste. Samtidigt känner jag att detta vore den enda möjligheten för mig stt skryta lite extra om min pappa som varit helt fantastisk sen jag var liten (vi kom på fel fot med varandra när jag var tonåring och jag har egentligen bråkar lite för mkt med honom när jag växte upp och vi har inte liks god kontakt som vi kunde haft) samtidigt tror jag inte stt mina svärföräldrar gillar mig så mkt. Jag och min blivande har två barn ihop och dem har varit väldigt duktig på att peka ut allt fel jag gjort, att jag bryr mig för mkt om barnen och att jag är överkänslig när de kommer till dem.. Fr anser också att jag är träningsnarkoman och att tänka på kroppen är fel) eftersom att de känns som att jag alltid måste stå på mig med våra val inför barn och hem så har det blivit lite fel mellan oss då jag nödvändigtvis inte lyssnar på alla 100 råd jag får från dem varje gång och detta märker jag att dem inte gillar. Däremot, även här, känner jag att detta vore en fin stund för mig att beskriva hur dem öppnat sitt hem för mig, bryr sig om mil familj och har uppfostrat mannen jag älskar, men hur länge ska man stå och prata egentligen, som brud?

    Min mamma vet stt jag älskar henne så de är jag inte rädd över. Sen önskade jag att tänka mina tärnor och dem som valt att fira med oss.. Och tillslut tala till min man.. Är detta för långt, kan jag bara prata till honom eller blir det för kort?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Brudens tal, till vilka?
  • Äldre 14 Feb 11:04
    #1

    Du kan säga hur mycket eller hur lite du vill - om du säger något alls. Glad
    Det viktiga är att det känns bra för dig

Svar på tråden Brudens tal, till vilka?