• Äldre 29 Jan 09:03
    26451 visningar
    27 svar
    27
    26451

    Att inte bli sedd av den man älskar

    Läser lite och känner, fan vilken tur jag har som har en tjej som har en egen vilja och kan ta sitt eget initiativ. Står jag och pratar med någon så kommer hon själv fram och säger hej. Klart jag presenterar henne om någon kommer fram och pratar med mig när hon står vid sidan om, men ALDRIG att jag skulle dra henne som en hund runt i rummet hängande efter mig för att presentera henne, hon klarar sig själv och vi sitter inte ihop vid höften bara för att vi är ute bland folk. Hon vet jag älskar henne varje dag varje sekund det tvivlar ingen av oss på. Men inte springer jag fram och skall bli presenterad som hennes pojkvän bara för att hon står och pratar med någon tjej/kille. Är vi mer än armlängds avstånd ifrån varandra så saknar vi varandra men samtidigt kan vi vara på samma ställe (korg/gym, osv) och ändå ha varsitt liv och umgänge.


     


    Hade det vart min tjej(vart i den situatationen ) så hade jag bara känt, men herregud människa kan jag få prata med en människa utan att du skall ha din bekräftelse hela jävla tiden. Kan inte jag få ha lite egentid bland vänner


    Live free, ride free
  • Äldre 29 Jan 11:10
    #12

    Det var mer menat till alla i tråden som tycker att de är killens allt och att de skall presenteras och lyftas fram och pedistalsättas osv osv. Och visst har jag gåt fram till snubbar och frågat varför de är jobbiga mot min tjej, och om de inte respekterar att hon har snubbe. Gjorde det senast för två veckor sedan när en bekant hade ett gubbe som dreggla över henne och hon tittade på mig med bedjande blick om hjälp.
    Så har min tjej också gjort med sina kilkompisar, förstår inte vad det är för fel med det. Man är väl hjälpsam, på samma sätt som om din vän tappar något och du plockar upp det.


     


    Sedan att han ignorerat dig och sköt undan dig, förstår jag inte riktigt hur du menar så det kan jag ej kommentera. Sa han håll dig åt sidan, eller sa han bara, jag skall gå och säga hej till min chef, utan at bjuda med dig? Eller var det att han sköt dig fysiskt åt sidan?


     


    Jag åker hemifrån 06:00 kommer hem 17:30 och nu skall jag börja träna på kvällen med, efter jobbet. Sedan jobbar jag helger med och ibland gör tjejen det med.  Förstår inte riktigt jobb kommentaren, är det jobbigt att han jobbar mycket eller är inte hans befordran någon ni båda vill ha och något som gör er ekonomi bättre?


    Live free, ride free
  • Äldre 29 Jan 13:03
    #16

    Hur skall jag skriva detta utan att det låter jättedumt? du får läsa det med tanke på att det kanske låter värre än vad det är.


    Men jag får lite bilden av en man som står och pratar med sina kollegor medans hans barn drar honom i armen/tröjan och säger, pappa pappa pappa, pappa , pappa, och till slut svarar han JAAAA , ähh det var inget ville bara du skulle titta. Jag menar inget om pappa roll osv utan scenariot, känns som om du behöver stå i centrum och om han inte ger dig uppmärksamhet så blir du sur och behöver synas. Min dam kan sitta och prata med folk länge länge och då får väl jag hitta på något annat att göra för hon är upptagen. Personligen hade jag bitigt mig i läppen för att inte ryta till och säga, Ser du inte att jag pratar med någon just nu.


     


    Bara för att man har ett liv och bekanta utanför relationen betyder inte det att man ignorerar sin partner, snarare är det en bra sak i mina ögon att man kan ha ett liv utanför det liv man har med sin partner, att man inte bli definierad som en utan som två individer som delar varandras liv genom kärlek.


     


    Men folk ser olika på sådant, jag hade inte klarat av ett sådant förhållande, det vet jag av erfarenhet.


    Live free, ride free
  • Äldre 29 Jan 15:30
    #23
    Aniara4 skrev 2015-01-29 13:10:09 följande:

    Tänk så olika man kan läsa. Det är inte alls den bild jag får.


    Man lägger ju alltid in sina egna perspektiv och livsöden och erfarenheter så man kan ju titta på samma tavla och se miljoner olika saker (därifrån jag tror att olika religioner kommer, samma gud olika tolkningar). Därav att min bild inte behöver va i närheten av sanningen, men det är den bild jag målar upp :)
    Det som gör dikutioner såintressanta många gånger.


    Live free, ride free
Svar på tråden Att inte bli sedd av den man älskar