• Anonym (Läski­gt värre)
    Äldre 25 Jan 22:23
    3024 visningar
    5 svar
    5
    3024

    Bisexualitet

    Hej alla!

    Nu vet jag att det här är ett bröllopsforum, men jag hoppades på att jag kanske kunde få lite tips och råd kring hur jag ska hantera en sak i mitt förhållande. 

    Jag och min kille har varit ihop sen jag var 15 (jag är nu 22) och jag har väl aldrig egentligen funderat över min sexualitet. Förrän nu, när jag insett att jag nog är bisexuell. Det är inget som jag vill anspela på eller ens göra något av, men jag funderar på om det är värt att berätta för min kille. Jag brukar kunna prata med honom om vad som helst, men det här ligger långt inne.

    Så vad tycker ni, borde jag berätta det för honom? Eller kan det ens ha någon betydelse... Som ni kanske märker gör detta mig lite disträ och förvirrad, så jag behöver all hjälp jag kan få. 

    Normalt sett avskyr jag anonyma inlägg, men ni kanske kan ha lite förståelse om varför jag väljer att göra det här anonymt. 

  • Svar på tråden Bisexualitet
  • Anonym (Snäll­a sluta skapa skittr­ådar)
    Äldre 26 Jan 06:58
    #1
    -2

    Du har rätt detta hör inte hemma på ett bröllopsforum.

    Därför finns FAMILJELIV som är skapad just för dessa sorts frågor.

    Bröllopstorget skapades från familjeliv för att diskutera BRÖLLOPSFRÅGOR.

  • Alylly­ra
    Äldre 26 Jan 10:46
    #2

    Jag tycker du har all rätt att skapa den här tråden.

    Hur länge har du funderat på detta? Är du helt säker på dina känslor?
    Jag menar inte att ifrågasätta dig, utan min tanke är att det är dumt att berätta något för andra innan du själv är helt säker.

    Men jag tycker absolut att du ska berätta! Om du ser dig själv i en långvarig relation med den här killen så är det värt att vara ärlig och förklara hur du känner. Tänk dig att du är kvar i samma relation om 30 år - skulle det inte då kännas jättekonstigt att din allra bästa vän och livskamrat inte vet vem du är innerst inne?

  • Äldre 26 Jan 12:54
    #3

    Jag vet inte'är det viktigt för dig?

    Jag tänker att, det är som att jag ska berätta min favorit mat. Typ.. Vem bryr sig, eller jag menar, det spelar väl ingen avgörande roll i nånting eller?

    Jag förstår att jag låter skit kall och okänslig, men varför skadu berätta det? Det är inte som att du är sjuk och måste berätta att du är döende.

    Jag tycker bara inte ens sexualitet är något att göra en big deal utav.

    Tror du däremot att han skulle ha något problem med det så kanske du kan berätta så fårdu se vart det tar er därifrån.

  • Anonym (Vet vad du menar.­.)
    Äldre 23 Feb 13:39
    #4

    Jag är i "samma" sits som du. jag har varit tillsammans med min sambo i 3 år nu och det är på senare år jag börjat inse att jag förmodligen är bi(har egentligen ingen erfarenhet) men det är så jag känner. 

    Jag har pratat med min sambo om det. och han kunde inte bry sig mindre. men nu känner han mig bättre! jag tycker att det var jätte skönt att berätta för honom även om det inte påverkar mycket egentligen. men nu förstår han mig bättre och jag känner inte att jag behöver dölja något. 

    Tycker du ska prata om dina känslor så att det inte blir en så stor och känsloladdad grej som du går runt och bär på. 

  • Anonym (Läski­gt värre) Trådstartaren
    Äldre 23 Feb 16:16
    #5
    Anonym (Vet vad du menar..) skrev 2015-02-23 13:39:33 följande:

    Jag är i "samma" sits som du. jag har varit tillsammans med min sambo i 3 år nu och det är på senare år jag börjat inse att jag förmodligen är bi(har egentligen ingen erfarenhet) men det är så jag känner. 

    Jag har pratat med min sambo om det. och han kunde inte bry sig mindre. men nu känner han mig bättre! jag tycker att det var jätte skönt att berätta för honom även om det inte påverkar mycket egentligen. men nu förstår han mig bättre och jag känner inte att jag behöver dölja något. 

    Tycker du ska prata om dina känslor så att det inte blir en så stor och känsloladdad grej som du går runt och bär på. 


    Jag valde att prata med honom, just av den anledningen som du nämner; Att han nu känner mig ännu lite bättre. Dessutom tyckte jag att det var jobbigt att behöva hålla det för mig själv.

    Han brydde sig inte ett dugg, sa bara "Så länge du fortfarande älskar mig spelar resten ingen roll", vilket var skönt att höra! 
Svar på tråden Bisexualitet