Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

    Företagare - titta hit!

    Bra skrivet, men det är väl tveksamt om spammarna sitter och läser andra trådar när de inte ens ids läsa forumreglerna...

  • Aniara4

    Så, nu börjar förstasidan se liiiite bättre ut i alla fall. Hoppas de gamla upp-spammade trådarna får sjunka ner i glömskan igen.

  • Aniara4

    Det har varit helt bisarrt de senaste dagarna. Hade väl lite tråkigt så jag bestämde mig för att gräva lite och se var vi var när vi blev avbrutna.

  • Aniara4

    Just nu vill jag gärna passa på och betona det där med att även om man har betalat för ett företagskonto är det inte trevligt att lyfta upp MASSOR av trådar som handlar om just den branschen och göra reklam för sig själv. Det dödar forumet (iom att alla mer intressanta diskussioner blir nerputtade till nästa sida) och gör folk sura. När folk blir sura tycker de dels inte om företaget som spammar, dels tröttnar de på Bröllopstorget som bara verkar bestå av reklam nuförtiden, och till slut är det ingen kvar här för att läsa er reklam. Kommer ni att känna att ni har lyckats då?

  • Aniara4

    Jaha, nu är det helg, då får vi se om det dyker upp några företagare som inte har läst reglerna.

    Funderar på om det kan vara så att de har mer tid på helgerna (vilket verkar osannolikt för t.ex. fotografer, men de kanske har ett annat jobb också om de är så oetablerade att de måste spamma för att göra reklam för sig själva?) eller om de är så förslagna att de räknar med att inläggen får ligga kvar längre på helgen?

    För jag tror inte att det enbart beror på sämre moderering, det känns som att det inte kommer lika mycket spam i veckorna till att börja med - fast jag är ju inte här hela tiden heller, det kanske kommer men tas bort så snabbt att jag inte hinner se det?

  • Aniara4

    Snälla snälla Bröllopstorget, lyssna på oss och gör så att trådar sorteras efter det sista kvarvarande inlägget, dvs att stenålderstrådar som lyfts upp av spammare åker ner igen om det sista inlägget tas bort.

    När det är så här galet mycket spammare som det varit den senaste tiden blir forumet bara en konstig, tråkig, obegriplig sörja av gamla trådar.

  • Aniara4
    Nightrod skrev 2015-03-18 10:12:56 följande:
    ledsen Aniara4, men det är värt risken..
    För dig ja! Demon

    Eller så får ni till svar att det inte alls är hets mot folkgrupp.
  • Aniara4

    På förekommen anledning: Företagare, var snälla och LÄS REGLERNA!

  • Aniara4

    Det finns företagare här som uppför sig riktigt bra. De deltar i diskussioner, ger tips utifrån sin expertkunskap och ja, erbjuder sig ibland när någon efterfrågar just deras tjänst och det passar.

    Sen finns det andra som inte förstår skillnaden mellan en diskussionstråd och en annons, och tänker att så länge de har betalat sitt PLUS-abonnemang är det fritt fram att göra reklam rätt ut i luften, skapa trådar enbart för att göra reklam för sig själva (det är INTE tillåtet enligt reglerna!), och gärna skriva i flera trådar och sen bumpa upp dem med jämna mellanrum.

    Enda fördelen är att när företagarkontona infördes minskade plötsligt mängden exalterade rekommendationer från nyregistrerade användare med märkligt likartade formuleringar, som alla gjorde reklam för en och samma företagare.

    Just saying.

  • Aniara4

    Sen finns det oavsiktligt spammande som beror på hackande uppkoppling också. Tyst

  • Aniara4

    Applåd till den snabba moderator som är här just nu! Inlägget försvann så snabbt att ingen kommer att förstå vad jag pratar om! Skrattande

  • Aniara4

    Passar på att putta upp den här och tipsa alla företagare om att LÄSA REGLERNA NI JUST HAR GODKÄNT innan ni börjar göra reklam.

    De värsta syndarna kommer aldrig att se den här tråden, men det finns ju också en del som vill göra rätt men bara inte tänker sig för.

Svar på tråden Företagare - titta hit!