• ulan74

    Vigsel Mallorca 2015

    Hej!
    Vi ska gifta oss på Mallorca i juni 2015. Vigseln kommer att bo i Alcudia och ha vigseln i Alcanada.  Vi ska ha ett litet bröllop med bara våra tre döttrar och min mamma och pappa närvarande. Vi har inte berättat för någon om våra planer, inte ens för min mamma och pappa. Vi tänkte överaska dem med nyheten på planet ner till Mallorca.

    Jag skulle gärna höra av fler som planerar bröllop på Mallorca eller sådana som har gift sig där tidigare för lite tips och idéer.

  • Svar på tråden Vigsel Mallorca 2015
  • ulan74

    Jag har nu bokat fotograf, det blev Johanna. Blommorna till vigseln funderar jag på att köpa via kyrkan, men har inte bestämt mig än angående det. Är det någon som har ätit på restaurang La Terraza, funderar på att äta middagen där, istället för att åka tillbaka till vårt All inclusive hotell.

  • ulan74

    Hej Isaan! När man har bokat vigselplats Alcanada, så betalar man inget extra för platsen. Det man betalar är 550 ? i vigselavgift till Svenska kyrkan.

  • ulan74

    Hej Isaan! När man har bokat vigselplats Alcanada, så betalar man inget extra för platsen. Det man betalar är 550 euro i vigselavgift till Svenska kyrkan.

  • ulan74

    Resan till Mallorca har vi bokat via Fritidsresor och vi har valt att bo på deras hotell Alcudia Pins i Alcudia. Svenska kyrkan tar en vigselavgift på 500 euro + 50 euro om man väljer en plats utanför Palma. Du kan läsa på Svenska kyrkans hemsida och få mycket information om vigseln och vad som krävs för att få vigas där.

    http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=641232

    http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=661587

  • ulan74

    Förstår att det är jätte smidigt med en koordinator på plats. Själv känner vi att vi vill hålla kostnaderna nere och en koordinator kostar väl en del pengar antar jag? Vi kommer att ha en väldigt enkel ceremoni och ingen stor mottagning efteråt. Vi kommer bara att gå och äta en god middag på någon trevlig restaurang. Någon som vet något om La Terraza  i Alcanada? Pris? Utbudet på maten? Tycker att det ser mycket trevligt ut där i alla fall. Behöver man översättning på papprena när det är Svenska kyrkan som håller i vigseln på Mallorca? Hade nog tagit för givet att det funkar bra med "svenska" papper när det är Svenska kyrkan som håller i vigseln. Tacksam för alla tips och idéer som strömmar in! Glad

  • ulan74

    Tack för svar. Vi har bokat fotograf Johanna Gunnberg, känner att jag vill ha bra bilder som minne från våran dag.

  • ulan74

    Har nu beställt min klänning! Väntar nu med spänning, hoppas verkligen att det blir bra när den kommer!

Svar på tråden Vigsel Mallorca 2015