Inlägg från: Lalala |Visa alla inlägg
  • Lalala

    Junibrudar 2015

    Hej, vi gifter oss 13e juni :) så igår var det exakt 5månader kvar :O känns som det var 1år kvar nyss :O

    Vi har ganska mycket klart :) köpte min klänning och kostym nu under jul, blev en demetrios som är märket jag har varit fast vid hela tiden typ. Men när jag testade så visste jag inte märken,så var lite roligt att jag lyckades pricka in en sån utan att jag kände till exaktden klänningen :P tyvärr så kan jag inte lägga in bild från plattan :/

    Jag gjorde helt egna inbjudningskort och dom skickade vi ut ibörjan på december redan. Då alla måste resa från olika länder och städer,så dom kan planera semestrar och sånt :) kyrka och lokal bokade vi i somras redan då vi bor i stockholm :P

    Vi valde också att inte skriva nått om present i inbjudan och berätta personligen till gästerna att vi önskar pengar xD tyckte också det såg girigt ut att skriva det på inbjudan xD

    Vi har hittat ringar,men inte beställt dom än :P så jag ska fixa medskyltar till bordsplacering,men just nu håller jag på att göra min egen bukett/brudboll av satin blommor som jag också gör själv med hjälp av youtube :P har lite annat småfix som jag inte kommer ihåg just nu med xD

  • Lalala

    Väldigt störigt att man inte kan lägga upp bilder från telefon och plattan :s tyvärr är jag för lat för att leta rätt på min dator och få den att fungera just nu med xD

    Vi har bokat st.johannnes kyrkan som ligger ganska centralt, och är jätte stor. plus att den ingår i min försammling så blev enkelt så :P sen ville vi ha det centralt med så det blir så lite problem som möjligt för gästerna då det är väldigt många som inte kan engelska av dom som måste resa hit från italien :P

    Efter det blir det middag och fest på fjäderholmarnas magasinet :) så vi var tvungen boka en egen båt, så vi är säker på att alla kommer med den.

    I brist på annat så har vi lite lättare game of thrones tema xD mest för vi skojade om att gå in till introt, sen så insåg vi att det lät väldigt bra på piano :P men blir mest småsaker, typ min bukett kommer ha detaljer, bordsplacerings skyltarna osv, så inget överdrivet :P

  • Lalala

    Ååh ja, tiden bara flyger förbi :P nästa fredag har vi 4månader kvar och lrja fixa med hindersprövningen också ;) vi håller på att ta en sista titt på vigselringar innan vi köper nu :D

    jag håller över på att fixa bordsskyltar med namn på borden. Då vi kommer ha runda bord, som är tradition från italien där killen kommer från. Så ska hitta på namn till alla bord,så får gästerna sätta sig vart dom vill vid bordet dom blir tilldelad :P

    Jag har även blivit nästan klar med min "bukett" då jag gör egna satinrosor och gör en "brudboll" som jag ska ha i handen :) får sluta vara lat och sätta mig vid datorn istället för plattan någon dag,så jag kan få in bilder xD

  • Lalala

    Åh vill gärna se andras pyssel :P då jag älskar att pyssla så gör det som går själv :P dock så står lokalen för dukning och pynt där ;( men får välja färg på blommorna iallfall xD

    Jag kommer troligen göra smink och hår själv, med lite hjälp från tärnorna då :P håller just nu på att avfärga mitt röda hår, som ska bli lila inför bröllopet ;D

    Färga ögonbrynen gör jag även till vardags,så där blir väll samma. Funderade på fransförlägning, men orkar inte komma tillbaka efter några veckor för att ta bort "resterna". Men gelenaglar kommer jag att göra :) brukar ha mina egna naglar långa, men dom är så sköra och vill inte riskera att jag endast har 3 naglaar kvar på bröllopsdagen :P

Svar på tråden Junibrudar 2015