Inlägg från: kochen93 |Visa alla inlägg
  • kochen93

    Ångest, bytesrätt?

    Nej du har ingen laglig rätt till byte eller retur, men ring och prata med butiken. De är säkert inte helt oresonliga, men var beredd på att du inte har lagen på din sida. Det enda du kan kräva enligt lag är att du ska kunna reklamera en trasig produkt, men allt annat är lyx som butikerna själva bestämmer över.

  • kochen93
    Allrakäraste skrev 2015-01-12 19:06:36 följande:
    Men det står ju på kvittot att hon inte har öppet köp men däremot bytesrätt 1 dag? Däremot vet jag inte hur det fungerar när butiken har stängt dagen efter man gjort köpet men är de schyssta borde hon ju kunna byta klänningen första dagen de öppnar igen. Vilket TS också säger sig vilja :)
    Den dagen antar jag var idag, så med andra ord är det för sent imorgon!

    Jag måste även (inte riktat till dig Allrakäraste) säga att jag tycker att det är skit att försöka lura butiken. Lite mer moral tycker i alla fall jag att man bör ha, dessutom är risken stor att biträdena ser att det inte är ett naturligt fel, utan ett slitfel. Då kommer TS sitta med en trasig klänning som hon inte ens kan få ett tillgodokvitto på och en bröllopsbutik som aldrig lär vilja hjälpa henne igen :/
Svar på tråden Ångest, bytesrätt?