Inlägg från: sarahannae |Visa alla inlägg
  • sarahannae

    Hjälp oss planera våran dag, har nollkoll..

    Jag tycker inte ni är ute sent egentligen. Det är klart att det kan vara lite svårt om ni skulle velat ha bröllopet i en större stad och sedan fest i populär lokal, dessa brukar ju vara uppbokade. Då ni ska ha firandet i er trädgård ser jag inga problem alls gällande planeringen. Hör gärna av er till kyrkan och catering-firman imorgon så har ni det ordnat. :) 

    Vi bestämde oss på nyårsafton att vi ska gifta oss nu den 9 maj. Kyrkan är bokad, vi har bokat egen präst, festen är bokad på en jättefin restaurang, bröllopsnatten är bokad på hotellet i deras svit, ringen beställde vi igår, klänningen lika så och inbjudningarna har vi precis beställt från tryckeriet. Allting gick förvånansvärt snabbt och smidigt! Cool

  • sarahannae

    Vi har ett barn redan och ska därför bjuda alla gästers barn också. Det är ju inget konstigt att inte bjuda in barnen på firandet av ens bröllopsdag. Skriv på inbjudan tex att ni vill fira dagen i vuxet sällskap tex. Här kommer några formuleringar som jag hittade om ni vill använda;


    "Alla är hjärtligt välkomna till kyrkan men firandet är enbart för vuxna."


    "Vi älskar era barn, men just den här dagen vill vi fira med våra vuxna vänner."


    "Barn är en underbar gåva men idag får de stanna hemma, givetvis är ammade barn välkomna."

    Ni kan även hålla det enkelt och bara skriva att ni önskar fira er bröllopsdag utan barn. Det går inte missförstå!

  • sarahannae

    Tycker alltid en ska gå på magkänslan! :) Jag hade valt restaurang. Skönt att slippa diska, städa och slita ut sig efter festen tycker jag. Och så känns det ju lite extra lyxigt att inte göra maten själva. Samtidigt är ju den egna trädgården alldeles fantastiskt också, om ni orkar med det så klart.

Svar på tråden Hjälp oss planera våran dag, har nollkoll..