• Aniara4

    Spam-vandalism

    Och HÄR ser vi effekten av den otroligt irriterande funktionen (eller brist på) som gör att trådar som lyfts upp av spammare ligger kvar på förstasidan även om spam-inläggen anmäls och tas bort. Hela förstasidan är nu helt täckt av stenålderstrådar om festlokalen i Skåne. Är det konstigt att BT håller på att dö ut? Vem blir sugen på att skriva om man går in och det ser ut så här? (Utom jag då, uppenbarligen.)

    Men vi har ju inte tjatat om det här i SÅ många år, vilket år som helst nu kanske någon på BT förstår vad vi menar och fixar det.

  • Svar på tråden Spam-vandalism
  • Plättis

    Alyllyra, jag har också fått svaret att det inte bedöms som hets mot folkgrupp, och det verkar vara en bugg i anmälningsfunktionen. 

    När jag loggade in och såg hela väggen med trådar skrattade jag faktiskt och funderade på vem som skulle vara ambitiös nog att orka anmäla för spam/reklam i alla trådar. Är det någon som har tagit tag i det eller är det här dödsstöten och vi ger upp? 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Chicita

    BT följer inte sina egna regler nej.


    Och i vissa fall skriver dom motsägande saker i reglerna.
    Bland annat att företagare med företagsabbonemang inte får starta trådar i reklamsyfte, men på ett annat ställe står det att man måste ha företagsabbonemang för att starta trådar i reklamsyfte Skrikandes

    Det där med fel meddelande vid anmälda trådar var en sak jag har blivit lovad skulle fixas.

    En annan var att gå igenom guiderna, för det är inte ok att sitta och ragga på forumet och berätta om sitt sexliv, inte ha koll på regler eller funktioner och sen tro att man kan få vara guide... 


    Dock har det inte hänt något som sagt Tungan ute

  • Alyllyra
    Plättis skrev 2014-12-18 10:50:16 följande:

    Alyllyra, jag har också fått svaret att det inte bedöms som hets mot folkgrupp, och det verkar vara en bugg i anmälningsfunktionen. 


    Ok, vad bra att det inte bara är jag i alla fall! Man börjar ju undra om man har fått rykte om sig som lättkränkt eller nått Tungan ute
    Chicita skrev 2014-12-18 10:55:26 följande:

    BT följer inte sina egna regler nej.


    Och i vissa fall skriver dom motsägande saker i reglerna.
    Bland annat att företagare med företagsabbonemang inte får starta trådar i reklamsyfte, men på ett annat ställe står det att man måste ha företagsabbonemang för att få starta trådar i reklamsyfte Skrikandes

    Det där med fel meddelande vid anmälda trådar var en sak jag har blivit lovad skulle fixas.

    En annan var att gå igenom guiderna, för det är inte ok att sitta och ragga på forumet och berätta om sitt sexliv, inte ha koll på regler eller funktioner och sen tro att man kan få vara guide... 


    Dock har det inte hänt något som sagt Tungan ute


    Vad tråkigt att det inte händer nått Chicita. Det hade ju varit en sak om ingen av medlemmarna heller var engagerad, men när det nu finns folk som försöker så borde ju BT välkomna det och se till att ta vara på det engagemanget. De har så mycket gratis om de bara anstränger sig lite.
  • Nyfiken gul , nu fru
    Chicita skrev 2014-12-18 10:55:26 följande:

    BT följer inte sina egna regler nej.


    Och i vissa fall skriver dom motsägande saker i reglerna.
    Bland annat att företagare med företagsabbonemang inte får starta trådar i reklamsyfte, men på ett annat ställe står det att man måste ha företagsabbonemang för att få starta trådar i reklamsyfte Skrikandes

    Det där med fel meddelande vid anmälda trådar var en sak jag har blivit lovad skulle fixas.

    En annan var att gå igenom guiderna, för det är inte ok att sitta och ragga på forumet och berätta om sitt sexliv, inte ha koll på regler eller funktioner och sen tro att man kan få vara guide... 


    Dock har det inte hänt något som sagt Tungan ute


    men jösses.. Hur många guider är vi egentligen?

    Känner också att det är dålig info om vem som egentligen blev guide , det gjordes något försök i början att starta en info-tråd för oss guider men den dog snabbt ut och inget mer försök gjordes. 

    Vi famlar i blindo här tycker jag och självklart ska oseriösa guider inte längre få vara guide. 
  • Ms T

    Jag har inte varit medlem så länge. Men stör mig på att mest hitta gamla inlägg här

  • antligen

    Hej på er .

    Jag har inte heller varit med så länge,men jag tycker också att det är lite halvdant. Vet inte riktigt vad jag väntat mig att det skulle vara men,håller med om att " gamla tråd" träsket är såå tröttsamt..... och stackars er trotjänare som ger tid o energi för att hjälpa till o inte får respons från BT.

    Jag har hört om att "vi" finns på FB också,kan nån tipsa om vad den gruppen heter? Kanske vi ses där också? :)

  • Chicita
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-12-18 21:51:54 följande:
    men jösses.. Hur många guider är vi egentligen?
    Tror vi är 6 st om jag inte har räknat fel... 
  • Aniara4

    Och just som det började se normalt ut igen kommer nån oseriös fotograf-idiot och spammar ner halva förstasidan igen med sitt självskryt.

    Varför är jag ens här fortfarande?

  • Chicita
    Aniara4 skrev 2015-01-06 13:37:46 följande:

    Varför är jag ens här fortfarande?


    Bra fråga - jag har ställt mig samma...
  • Aniara4

    Är det nån som ser några trådar där det faktiskt pågår aktuella diskussioner bland alla självtipsare som härjat i helgen? Fortsätter drömma om en funktion som skickar tillbaka tråden ner i glömskan om det inlägg som lyfte upp den blir borttaget...

  • Nightrod

    det är ju ingen som sköter denna sida ordentligt.
    På andra forum man hängt i sina yngre dagar har de full koll på dem.
    tar bort sammare och blockar deras ip, tar bort trådar som är likadana och lägger ihop dem så att konversationerna skall hållas innom en tråd.

    Här kan man starta samma tråd om och om igen och masa trådar med samma innehåll istälelt för att någon säger, NEJ detta diskuteras i denna tråd använd den.

    Synd är det att detta forum inte underhålls,


    Live free, ride free
  • Chicita

    Det är ingen mening med att blockera IP-nummer nu när folk surfar mobilt.
    Du får nämligen nytt IP så fort du loggar in på en sida med en mobil enhet.
    Det är enbart fasta datorer man kan blocka på så sätt.

  • Nightrod
    Chicita skrev 2015-02-16 10:24:49 följande:

    Det är ingen mening med att blockera IP-nummer nu när folk surfar mobilt.
    Du får nämligen nytt IP så fort du loggar in på en sida med en mobil enhet.
    Det är enbart fasta datorer man kan blocka på så sätt.


    men det är i alla fall jobbigare spamma med mobilen.
    Eller göra att man måste vara medlem i 24h innan man kan posta ett inlägg
    Live free, ride free
Svar på tråden Spam-vandalism