• woho

    lite tips och hur gör ni?

    Vi har inte riktigt pratat om varför men troligtvis kommer vi båda ha två ringar. Jag sa redan långt innan plan på bröllop att jag tyckte att han också skulle ha två ringar för att vi båda ska bära med oss en symbol på både förlovning och vigsel. Sedan när vi förlovade oss så gjorde vi våra egna ringar och vi båda tittar/snurrar/petar på ringen flera gånger per dag och tänker på den andra. 
    Nu ska vi beställa egendesignade vigselringar från en silversmed och jag tror att han kände lite att han också vill ha en symbol för vårt giftermål med sig och inte bara en symbol för förlovningen.

    Angående att inte se ringen innan så tycker jag det låter romantiskt. Men det kan bli lite knepigt med storlek efter vad jag har läst i flera trådar. För även om den ringen beställs i samma storlek som den du har nu så kommer de inte sitta på samma plats på fingret vilket gör att de kan behöva vara olika storlekar. Och det vore ju tråkigt om den inte sitter bra. Dock kanske det kan lösas med att ni kan låna en atrapp som är så lik som möjligt vad gäller utformningen på ringen? Eller kanske att han köper en som du får testa genom att han sätter på den när du blundar och antingen testar en kort stund eller kanske ta på tumvante för att själv inte se? Glad

Svar på tråden lite tips och hur gör ni?