Inlägg från: majasvensson |Visa alla inlägg
  • majasvensson

    UVI uretrit trigonit

    Okej jag vill klargöra lite kring Trigonit, uretrit och urinvägsinfektion UVi. Jag har trigonit/uretrit dagligen och åkte på en UvI nu samtidigt. Vid uvi så avråder jag från tranbärsjuce då de är mycket socker i som är riktigt dåligt då bakterier älskar det. Köp åkerfräken te. Och värmekudde. Finns tabletter på Apoteket som heter Isay urinvägsinfektion. Pröva det innan antibiotika. Sen vid trigonit och uretrit' det GÅr att bli bättre, se till att ha dn bra läkare och pröva allt man kan. Undvik starka kryddor, laktos' gluten och sånt du känner gör ont. Jag körde på silverklorid i ett år, blev bättre när jag fick det 1 gång i veckan. Prövar nu kortison och känns som att det lindrar. Tar också inflamations hämmande tabletter arthrotec' känner också förbättring av det. Genom att kombinera allt och hålla på ett tag så har det blivit bättre. Sen när ja dricker alkohol igen osv så kommer det tillbaks. Ge inte upp, få behandling varje vecka, pröva vad som passar för dig å but läkare om du känner stt du ej får så bra hjälp! Vi kan leva med det här tillsammans! <3

  • Svar på tråden UVI uretrit trigonit
  • majasvensson

    Helt rätt anonym(been There)! Såfort jag är uttråkad så blir blåsan för typ koncentrerad med bara starkt och surt urin, de behövs spä ut med vatten typ. Vatten hjälper super mycket, gärna lite varmare vatten, typ halvkockat. Sen med tranbär, köp tranbärs tabletter istället! Isay urinvägsinfektion innehåller tranbär och de gör så att bakterierna ej får fäste i urinblåsan och man kissar ut som. Super bra har bara väntat på en sån tablett! Finns super mycket på hälsokosts butiker! Och jag upprepar BYT läkare om du ej får den hjälp du behöver. De är tack vare de som jag är mycket bättre. :)

  • majasvensson

    Måste tillägga en sak! Alla som googlar om cysteskopi gör ont, eller om cysteskopi nye gör så ont. Jag googlade innan och var livrädd, alla skrev att det var som en kniv i magen och de värsta dom gjort. Jag grät innan jag skulle göra det och var beredd på världens smärta. Men det var inte så farligt, lite smärta när det gick in i urinröret som höll i 3 SEK kanske. Jag var ju inflammerad när de gjorde det så gör ju ondare då, sen efter kissade jag blod och det sved men det var inget jag ej kunde leva med, stannade hemma från skolan å drack te och hade värmekudde på de Området. Klart det är inte skönt men det är inte så farligt häller! Smärtan när man väl gör det är inte så farlig, de är jobbigare efter när man ska kissa bara men blir bra på 2/3 dagar. Pga att jag gjorde det så såg dom vad som var fel och jag kunde börja behandlas. Det är värt det <3 och det är inte så jäkla farligt. Antagligen för vissa men alla upplever de ju olika, jag är rätt smärtlindring men jag klarade det! Nu får jag ju kortison i urinröret en gång i veckan, är jobbigt några timmar samma dag sen så går det över när jag druckit varmt vatten och värmekudde. Det går verkligen att leva med, är inga problem för en 22åring som mig. Så var inte rädd, andas och slappna av, räkna plattor i taket och fokusera på hur taket är uppbyggt, de brukar alltid jag göra, eller prata så är man uppe i tankarna. :)

  • majasvensson

    Cuss: silverklorid fick jag utskrivet av läkaren och de sprutar in det i urinröret. Har dock hört att de är rätt gammal metod å man har hittat bättre, tex kortison som jag får nu. Kolodialt silver dricker man däremot, finns att köpa på life tex. Man tar ca 3 msk om dagen. Hört ad bra fakta om de men ja upplevde att ja blev as torr i halsens v de å typ fick ondare i halsen när ja hade det mot halsont, men hoppas på att de funkar. :)

  • majasvensson

    Vad jobbigt att folk får så ont ;( var ett tag sen å man glömmer ju smärtan, klart de könns som en uvi efter men uvi ör jobbigare. Ni som aldrig bli av med det vet ni vf ni får de? Är de speciellt när ni ätit eller druckit nått speciellt? Alkohol kolsyra? Vad som, börja se över det, mat gör mycket för mig. Sen ni som får uvi hela tiden, få utskrivet hiprex, de gör urinen sur så bakterier ej vill leva där, dock om man också har uretrit eller trigonit så kan de bli irriterat sv att de e surt i blåsan, dock bättre än att få uvi. Åkerfräken te!! Köp de! Ni måste gå till någon bra urolog, de är allt, få behandling 1 gång O veckan i början så de verkligen tar ! <3 ett jävla helvete är de, ibland önskar jag mig död, man får liksom ändra hela livet pga allt . Vi klarar de af <3

Svar på tråden UVI uretrit trigonit